În câteva ore, presa din întreaga lume va fi inundată de informații despre cele mai noi vehicule cu care companiile producătoare de mașini speră să cucerească tot mai mulți clienți. Ediția din acest an a Internationale Automobil-Ausstellung (IAA) va fi marcată de continuarea „nebuniei” SUV, de dezvăluirea multor noutăți tehnologice în domeniul reducerii emisiilor de noxe și deplasării autonome, dar și de lipsa de la Messe Frankfurt a unor mărci cu tradiție precum Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Nissan, Peugeot, Mitsubishi sau Volvo.

Absența unor nume atât de cunoscute în industria auto nu este o noutate. Nici la ediția de anul trecut a Paris Motor Show lucrurile nu au stat cu mult mai bine, iar în viitor este de așteptat ca absența unor mărci să devină obișnuință. Mai greu de înțeles pentru unii, această schimbare de atitudine a producătorilor auto este legată direct de modificarea tendințelor de informare și consum ale publicului larg. Astfel, dacă unele mărci au renunțat să participe la marile expoziții auto mondiale din simplul fapt că nu au nimic nou de arătat, altele preferă să organizeze propriile evenimente pentru a canaliza atenția strict asupra detaliilor pe care le doresc popularizate. O altă tendință remarcată în ultimii ani este participarea mărcilor auto la expoziții cu altă orientare, tot cu scopul de a se diferenția de concurență. Astfel, nu e de mirare că Ford, de exemplu, a participat la evenimente dedicate industriei IT (Barcelona) sau chiar celei de mobilă (Milano). În ciuda schimbărilor prin care trece industria auto, inclusiv la nivelul departamentelor de marketing și PR, expozițiile dedicate sectorului rămân punctele-cheie în care cei care au cu adevărat ce prezenta își susțin ofensivele de imagine.

 

Dacia Duster

Una dintre vedetele incontestabile ale ediției din acest an a IAA 2017 este a doua generație a micului SUV produs în România, la Mioveni, Dacia Duster. Cu un design complet modificat și mult mai atractiv, vehiculul mizează în continuare pe un raport dotări/preț imbatabil și pe un spațiu interior optimizat. Conform primelor detalii oferite de oficialii Dacia, noul Duster asigură un confort superior celor din habitaclu și o imagine mai modernă, puternică și solidă. Deși datele despre sistemele de propulsie, prețuri sau dotări sunt ținute „sub cheie” de reprezentanții producătorului până marți dimineața, este de așteptat ca micul SUV să rămâna în zona motoarelor cu puteri reduse și consum mic, având atât variante cu tracțiune față cât și integrală.

 

Ford EcoSport

O altă premieră de la Frankfurt care are legătură cu România este noul Ford EcoSport. Încadrat în zona SUV-urilor de clasă B, modelul va fi asamblat din această toamnă la uzina producătorului american de la Craiova în locul defunctului monovolum B-Max. Principalele noutăți ale acestei generații EcoSport sunt propulsorul diesel 1.5 EcoBlue, transmisia Intelligent All Wheel Drive, dar și sistemul de conectivitate SYNC 3 cuplat la o instalație audio B&O PLAY. Modelul EcoSport va beneficia, în premieră, și de o echipare sportivă, ST Line, inspirată de gama de modele Ford Performance.

 

Hyundai Kona

Cavalcada de noi SUV-uri dezvăluite în premieră la Frankfurt Motor Show continuă cu Hyundai Kona, un model cu dimensiuni reduse care, în momentul lansării, va fi oferit clienților cu două variante de propulsie – 1.0 litri și 1.6 litri – ambele alimentate cu benzină. Gama va fi extinsa ulterior cu un nou motor turbodiesel cu patru cilindri, de 1,6 litri. În interior, Kona va putea fi comandat cu sisteme de conectivitate variate și, în premieră, Head-Up Display (HUD). Lista echipamentelor de siguranta include sistemul autonom de frânare cu detectarea pietonilor (AEB), monitorizarea unghiului mort (BSD), asistență la menținerea benzii de rulare (LKAS), asistență pentru faza lungă (HBA), monitorizarea atenției conducătorului auto (DAA) și asistență la ieșirea cu spatele din parcare (RCTA).

 

KIA Stonic

Tot în categoria SUV-urilor de mici dimensiuni intră și noul Kia Stonic. Dotat cu un propulsor alimentat cu benzină 1.0 TGD-i sau cu un diesel 1.6 CRDi, vehiculul excelează la capitolul flexibilitate în privința opțiunilor. Astfel, în privința culorilor, de exemplu, sunt disponibile cinci nuanțe doar pentru plafon, acestea putând fi combinate cu diferinte altele pentru celelate zone ale caroseriei și pentru interior. În habitaclu, multe elemente amintesc de fratele său, superminiul Rio. Începând din această toamnă, Stonic devine cel mai mic membru al familiei de SUV-uri KIA, alăturându-se modelelor Sorento, Sportage și Niro.

 

Seat Arona

Parte a grupului Volkswagen, marca spaniolă Seat sosește la IAA cu scopul declarat de a propulsa către stele imaginea SUV-ului Arona. Având o platformă similară cu cea a modelului Ibiza și detalii de design preluate de la fratele mai mare, Ateca, noul vehicul are o gamă de motoare care include trei propulsoare alimentate cu benzină și două diesel, cu puteri cuprinse între 95 CP și 150 CP. Conform oficialilor spanioli, portbagajul poate găzdui până la 400 de litri atunci când în vehicul se află cinci pasageri.

 

Škoda Karoq

Karoq este modelul Škoda care atinge cel mai înalt nivel de digitalizare. Este prima dată când producătorul ceh oferă un panou de instrumente digital, care poate fi personalizat complet. Afişajul poate fi adaptat şi este conectat la sistemul de infotainment. Sunt disponibile cinci variante de motoare: două alimentate benzină şi trei cu motorină, cu puteri între 115 CP şi 190 CP. Ambele motoare pe benzină şi două motoare diesel sunt noi în gamă. Începând cu linia de echipare Ambition, este disponibilă funcţia de selectare a modului de condus, cu opțiunile Normal, Sport, Eco, Individual şi Snow (4×4). Ampatamentul mare al SUV-ului, de 2.638 mm garantează mult spaţiu pentru pasageri. Portbagajul are un volum de 521 litri cu bancheta în poziţie uzuală. Rabatarea scaunelor din spate sporeşte capacitatea portbagajului la 1.630 de litri.

 

Volkswagen T-Roc

Al treilea SUV prezentat de grupul Volkswagen la Frankfurt aparține mărcii de bază și poartă numele T-Roc. Cu un design exterior sportiv și un interior spațios și confortabil pentru clasa SUV-urilor compcte, T-Roc este poziționat în gama mărcii sub Tiguan, model cu care împarte și platforma MQB. Portbagajul poate găzdui minimum 445 de litri, iar cu bancheta din spate pliată poate ajunge la 1.290 de litri. Modelul va putea fi comandat cu unul dintre cele trei motoare alimentate cu benzină sau unul dintre cele trei dieseluri disponibile. Conform oficialilor germani, Volkswagen T-Roc se încadrează perfect în gama SUV-urilor „de 20.000 de euro”.

Porsche Cayenne

 

Dacă nu ați ajuns la limita răbdării cu enumerarea de noi SUV-uri care vor intra în curând pe piață, să adăugăm că și Porsche vine la IAA 2017 cu un astfel de vehicul. Doar că, în loc să fie unul cu totul nou, acesta este o reinterpretare a cunoscutului Cayenne. În echiparea „de bază”, modelul are în doatre un motor turbo de 3 litri care dezvoltă 340 CP, în timp ce varianta Cayenne S dispune de un propulsor V6 de 2.9 litri care pune la dispoziția șoferului 440 CP

Alături de această listă destul de lungă de mașini care intră în categoria SUV sau crossover, la Frakfurt Motor Show 2017, vor fi dezvăluite și alte vehicule care vor stârni apetitul clienților. Printre acestea se numără Ferrari Portofino, Audi A8, Bentley Continental GT, Jaguar E-Pace sau Renault Megane RS. De departe, cea mai numeroasă listă de noutăți este anunțată de producătorul premium bavarez, BMW. Acesta va prezenta modelele X3, M5, i3s, Seria 6 Gran Turismo, dar și conceptele Seria 8, Z4 și X7.