“Sunt industrii încă în criză, care mențin consumul scăzut pe anumite segmente, dar și domenii care anunță o revenire în 2015. Spre exemplu, în domeniul confecțiilor metalice, construcțiile nu și-au revenit așa cum era de așteptat. Mizez pe o revenire a construcțiilor, dar și pe schimbarea strategiei la nivel de vânzător, pe o mai bună adaptare la noua situație a pietei. Îşi vor creşte profiturile doar firmele care aduc valoare adăugată în procesul de vânzare şi care vând într-un mod profesionist”, a declarat Romano Del Negro, CEO-ul Frankstahl România.
De altfel, Frankstahl România, subsidiara locală a grupului Frankstahl, lider pe piaţa austriacă de comerţ cu oţel, a înregistrat, anul trecut, o creștere de circa 2% a cantitățiilor tranzacționate. Cifra de afaceri a stagnat la 21 de milioane de euro.
Compania are mai mult de 5.000 de tone de oțel în stoc, disponibile pentru clienți. Creșteri ale cantităților vândute s-au înregistrat pentru profile și tablă. În schimb, vânzările de țevi rectangulare, de instalații și zincate au stagnat.
Pentru 2015, Frankstahl estimează menţinerea cifrei de afaceri, pe fondul unei creșteri ușoare, de câteva procente, a pieței de consum de oțel. Piaţa românească de consum de oțel comercial depășește 1 miliard de euro și 2 milioane de tone de oțel tranzacționate anual.
Activ în Cehia, Croația, Ungaria, Bosnia & Herzegovina, Bulgaria, Slovacia, Slovenia și, din 2008, şi în România, Frankstahl Internațional înregistrează peste 1.500 de comenzi în fiecare zi și număra peste 1.000 de angajați.