Din cele 134,5 milioane de sticle de şampanie exportate de Franţa în 2010, aproximativ 35,5 milioane au mers în Marea Britanie, care rămâne principalul debuşeu pentru exporturile de şampanie franţuzească, în creştere cu 16,3% comparativ cu 2009.
SUA şi-au păstrat poziţia secundă, însă exporturile au crescut cu 34,9%, până la 16,9 milioane sticle, urmată de Germania (creştere de 21,6%) şi Belgia (creştere de 7,8%). O singură excepţie de la această tendinţă de creştere s-a înregistrat în cazul Olandei, unde au fost expediate un total de 2,4 milioane sticle, cu 9,5% mai puţin decât în 2009.
Însă, cele mai mari creşteri s-au înregistrat în cazul pieţelor emergente din afara Uniunii Europene. În cazul Rusiei, importurile de şampanie franţuzească au crescut în 2010 cu 87,6%, până la 1,07 milioane sticle, în timp ce în cazul Braziliei s-a înregistrat o creştere de 63,2%, până la 600.000 de sticle. De asemenea, pentru prima dată în istoria şampaniei, China a depăşit pragul de un milion de sticle importate, în creştere cu 89,9% comparativ cu 2009.
Piaţa franceză şi-a confirmat şi ea soliditatea, cu o creştere a vânzărilor de 2,3%, până la 184 milioane sticle vândute.
În total, anul trecut au fost vândute 319,5 milioane sticle de şampanie, în valoare de 4,109 miliarde de euro, ceea ce plasează 2010 pe locul patru în istoria vânzărilor de şampanie, imediat după anul 2006, când au fost vândute 321,8 milioane sticle. Recordul absolut datează din 2007, când au fost vândute 338,7 milioane sticle de şampanie.
SURSA: Agerpres