Potrivit unui articol al cotidianului „Le Monde”, care citează un document al Direcţiei generale pentru concurenţă, consum şi combatere a fraudelor din Franța (DGCCRF), suma de 19,73 miliarde de euro corespunde cu 10% din cifra medie de afaceri pe care Volkswagen a realizat-o în anii 2012, 2013 şi 2014. 

În raportul DGCCRF, citat de „Le Monde”, se precizează că în Franţa scandalul Dieselgate vizează 946.087 vehicule diesel echipate cu motor de tip EA 189, care ar fi adus grupului Volkswagen o cifră de afaceri frauduloasă de 22,78 miliarde de euro. În plus, DGCCRF a mai descoperit că Volkswagen a realizat economii frauduloase de 1,52 miliarde de euro pe an în perioada 2012-2014 de pe urma dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, bani pe care constructorul german ar fi trebuit să îi investească pentru a respecta normele de poluare. 

Aceste cifre ar putea fi utilizate de tribunal atunci când se vor stabili amenzile impuse Volkswagen, în situaţia în care compania germană va fi condamnată pentru fraudă în conformitate cu acuzaţiile aduse de procuratura franceză. Volkswagen se confruntă deja cu costuri de până la 25 de miliarde de dolari în SUA ca urmare a scandalului Dieselgate

Volkswagen face obiectul unei anchete judiciare în Franţa începând din luna octombrie 2015, la câteva săptămâni după izbucnirea unui scandal provocat de descoperirea faptului că motoarele TDI erau echipate cu un software care falsifica valoarea emisiilor poluante. Între timp, justiţia franceză a demarat anchete similare în rândul constructorilor auto Renault, Fiat Chrysler şi PSA, după un raport al DGCCRF care arată depăşiri, mai mult sau mai puţin semnificative, ale emisiilor poluante ale vehiculelor diesel în condiţii normale de drum, comparativ cu nivelul măsurat în timpul testelor.

Conform „Le Monde”, în urma procedurii judiciare demarate de  Franţa, cel mai probabil, valoarea amenzii va fi de ordinul a 2,5 miliarde de euro, dacă va fi stabilită în proporţie cu avantajele de care a beneficiat compania germană de pe urma fraudei.

Verificări și la Daimler

 

Conform Agerpres, autorităţile germane au efectuat ieri percheziţii în unele sedii ale Daimler sub suspiciunea de fraudă, legată de scandalul emisiilor care a afectat Volkswagen (Dieselgate), a anunţat producătorul auto cu sediul în Stuttgart. 

În martie, procurorii din Stuttgart (landul Baden-Wuerttemberg, sudul Germaniei) au confirmat că-i investighează pe unii angajaţi ai Daimler sub suspiciunea de fraudă şi reclame care îi induc în eroare pe cei care achiziţionează vehicule diesel.  Până acum, procurorii şi grupul auto nu au oferit detalii suplimentare privind percheziţiile.

Anunţul procurorilor vine după ce recent publicaţia germană Die Zeit a susţinut că angajaţii Daimler ar fi manipulat unele vehicule diesel pentru ca acestea să poată trece testele privind emisiile.  Anul trecut, Departamentului Justiţiei din SUA a cerut Daimler să demareze o investigaţie internă privind modul în care a verificat în SUA nivelul emisiilor vehiculelor diesel. Un purtător de cuvânt a declarat că toate vehiculele companiei îndeplinesc cerinţele legale.

Producătorii de maşini diesel sunt în centrul atenţiei, după ce Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.  Daimler a dezminţit în mod repetat că ar fi falsificat testele privind nivelul emisiilor.