Aceste modele de autoturisme ieftine sunt toate asamblate în ţări cu costuri reduse, în principal în România, dar includ componente mecanice care deseori sunt produse în Franţa.

‘41% din producţia uzinei de la Douvrin (Pas-de-Calais) este destinată pentru autoturismele din gama entry’, a declarat Arnaud Deboeuf.

Este vorba despre 120.000 de motoare de 1,2 litri pe an, care sunt produse în Franţa şi expediate spre uzinele de asamblare de la Piteşti (România) sau Tanger (Maroc). Douvrin este o uzină deţinută în comun de PSA şi Renault şi are 3.450 de angajaţi.

De asemenea, ‘20% din producţia uzinei de la Cléon (3.500 de angajaţi) echipează vehiculele din gama entry’, a mai spus Deboeuf.

Motoarele de 2 litri produse la Cleon echipează autovehiculele Duster asamblate la uzinele de la Moscova (Rusia), Curitiba (Brazilia), Medellin (Columbia) şi Piteşti. În 2012, aproximativ 110.000 de astfel de motoare au fost produse la Cléon. În plus, numeroase cutii de viteză sunt produse în Franţa. ‘20% din producţia de la Ruitz (Pas-de-Calais)’ se regăseşte în modelele entry.

Întrebat dacă Renault va continua să cumpere componente din Franţa, în condiţiile în care produce, de asemenea, motoare în România şi Brazilia sau transmisii, tot în România, Deboeuf a răspuns: ‘da, vom continua să cumpărăm din Franţa, deoarece partea mecanică presupune investiţii masive. Cea mai ieftină soluţie este utilizarea capacităţilor existente, iar acestea există în Franţa’.

Valoarea pieselor ‘made in France’ pentru Dacia Logan, Sandero sau Duster cumpărate în acest an ar urma să se ridice la 800 – 900 milioane de euro. Renault speră ca în 2013 să vândă ‘peste un milion de autovehicule din gama entry, faţă de 953.000 anul trecut’, a estimat Arnaud Deboeuf.

Compania Dacia de la Mioveni /sudul României/ a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia Dokker, Dacia Lodgy, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.

Sursa: Agerpres