Franţa: În rândul marilor producători auto, vânzările grupului Renault au urcat luna trecută cu 8,2%, în timp ce livrările grupului şi PSA Peugeot Citroen au scăzut cu 6,8%, arată datele publicate sâmbătă de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Grupul Volkswagen a raportat un avans de 8,1%, în pofida scandalului privind falsificarea testelor de poluare. Livrările grupului BMW au crescut în septembrie cu 0,9%, iar Ford a raportat o scădere de 9,9%.
Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în septembrie o creştere de 2,5%, fiind înmatriculate 168.827 autoturisme noi. În primele nouă luni din acest an au fost înmatriculate în Franţa 1.502.457 unităţi, un avans de 5,7% comparativ cu perioada similară din 2015.
Franţa rămâne a treia mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei şi Marii Britanii, dar înaintea Italiei şi Spaniei.
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au înregistrat în perioada ianuarie – septembrie 2016 o creştere de 14%, la 85.124 unităţi, comparativ cu perioada similară din 2015.
Vânzările grupurilor franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au urcat în primele nouă luni din acest an cu 9,6% şi, respectiv, 1,4%, în timp ce grupurile germane Volkswagen şi BMW au raportat un avans de 1,1% şi, respectiv, 16%, iar Ford un declin de 1,5%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Renault va produce Symbol şi Duster în Iran
Renault a înfiinţat o nouă societate mixtă în Iran, unde va produce modelele Symbol şi Duster din 2018, care-i va permite să-şi întărească prezenţa în ţară, după ce majoritatea sancţiunilor au fost ridicate, transmite Reuters.
Vineri, compania a anunţat că va fi acţionarul majoritar al companiei mixte înfiinţată cu fondul iranian de investiţii Industrial Development and Renovation Organization of Iran (IDRO).
"Există un potenţial de netăgăduit al pieţei auto iraniene", a afirmat directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Societatea mixtă include o fabrică auto, cu o capacitate de 150.000 de vehicule pe an. Deja Renault poate produce în Iran 200.000 de unităţi pe an. Rivalul producătorului auto, grupul PSA Peugeot Citroen, a semnat un acord cu compania iraniană SAIPA pentru a investi 300 de milioane de euro în dezvoltarea şi producerea a trei modele Citroen.
Anul trecut, vânzările companiei pe piaţa iraniană au crescut cu 56%.
AGERPRES