Planul prevede reduceri de costuri şi concedierea a 2.900 de angajaţi.
Evenimentele de luni, prezentate în presa din întreaga lume, au reprezentat 'o caricatură' a Franţei care nu reuşeşte să asigure viitorul companiei, a declarat Alain Vidalies la postul de radio RTL. 'Cred că cea mai bună replică franceză ar fi să răspundem celor de peste hotare, care văd asta ca o caricatură, că aceste evenimente nu reprezintă Franţa şi putem rezolva problemele prin negocieri', a adăugat ministrul francez al Transporturilor.
Conducerea companiei aeriene franceze Air France i-a informat luni pe angajaţi că intenţionează să elimine aproape 3.000 de locuri de muncă în decurs de doi ani, după eşecul negocierilor cu piloţii, cărora compania ar dori să le prelungească numărul orelor de zbor. Restructurarea vizează 300 de piloţi, 900 de însoţitori de zbor şi 1.700 din angajaţii de la sol. În plus, pentru prima dată în istoria companiei, sunt avute în vedere concedieri forţate, în special în rândul personalului navigant şi al angajaţilor de la sol.
De asemenea, restructurarea personalului va fi însoţită şi de o reducere a numărului de zboruri pe distanţe lungi, dintre care jumătate sunt deficitare, precum şi a flotei companiei cu 14 aparate, cinci anul viitor şi alte nouă în 2017. În acest fel, Air France vrea să reducă frecvenţa zborurilor pentru mai mult de 20 de destinaţii începând din 2016 şi să închidă anul următor cinci legături spre India şi Asia de Sud-Est.
Vidalies a apărat acest plan, afirmând: 'Capitalizarea bursieră a companiei a scăzut de la şapte la două miliarde de euro deci este o companie fragilă'.
Întrebat dacă Executivul ar trebui să intervină direct în disputa dintre angajaţii şi conducerea Air France, ţinând cont că statul deţine 17% din companie, oficialul francez a răspuns: 'Această participaţie este rezultatul istoriei … Statul este acţionar dar astăzi nu se află în situaţia în care soluţia ar fi naţionalizarea Air France. Dacă acesta este substratul întrebării, atunci răspunsul este nu'.
Grupul Air France – KLM, al doilea operator aerian european după compania germană Lufthansa, a trecut prin mai multe reduceri de costuri şi efective în ultimii ani (5.500 de plecări începând din 2012 până la finele lui 2014) care ar trebui să îi permită să revină pe profit în 2015. Grupul franco-olandeză este afectată de concurenţa companiilor low-cost din Europa, dar şi de concurenţa rivalilor din Golful Persic pe distanţele lungi.
Sursa: Agerpres