În timp ce autorităţile române vor să crească prima de casare, guvernul francez analizează posibilitatea de scădere în etape a acesteia, de la o mie de euro cât este în prezent, la 700-800 de euro în ianuarie şi 300-400 de euro la jumătatea anului viitor.

Pe de altă parte, potrivit ministrul Relansării Economice, Patrick Devedjian, Franţa intenţionează să extindă programul de înnoire a parcului auto până la sfârşitul anului 2010.

„Este avută în vedere o primă care să scadă în două etape, la 1 ianuarie 2010 şi 1 iulie”, a declarat ministrul, citat de cotidianul francez Le Figaro, şi preluat de Mediafax.

Mai mult, oficialul a explicat că subvenţia franceză urmează să dispară la sfârşitul lui 2010 „pentru a lăsa loc doar unei prime ecologice”, implementată în 2007.

În schimb, deşi vicepreşedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe avertizează că programul „Rabla” nu mai poate continua la nesfârşit pe piaţa locală, autorităţile au alte planuri.

Acestea iau în considerare posibilitatea creşterii primei de casare până la valoarea de aproximativ 2700 de euro, prin cumularea a trei tichete valorice eliberate la casarea a trei rable. Tichetele vor putea fi utilizate la achiziţia unei singure maşini noi, în cadrul programului „Rabla”.

Programul francez al primei de casare, care acordă o subvenţie de 1.000 de euro la casarea unui autovehicul mai vechi de zece ani şi achiziţia unuia nou, a fost demarat în decembrie 2008 şi urmează să se încheie la sfârşitul lui 2009.

Până la 3 septembrie, cumpărătorii a 338.000 de autovehicule au beneficiat de prima de casare în Franţa, în timp ce primele două etape ale programului în românia au înregistrat mai puţin de 22.000 de autovehicule comercializate, din cele 40.000 de unităţi disponibile.

Piaţa auto franceză a crescut cu 0,6% în august, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, la 130.300 unităţi, însă în primele opt luni înmatriculările de autovehicule noi au scăzut cu 3,4%, la 1,672 milioane de unităţi.

În România, scăderea înregistrată în primele şapte luni ale anului a fost de 56,1% la nivelul întregii pieţe de autovehicule noi, ajungându-se la un volum de 92.526 de unităţi faţă de aceeaşi perioadă din 2008. De asemenea, la nivelul lunii iulie, scăderea înregistrată a ajuns la 60,77%, adica numai 13.466 de unităţi comercializate.