Oficialii UNTRR precizează că Nota de orientare nr. 2 a Comisiei Europene indică clar faptul că „atunci când un al doilea membru al echipajului aflat la bordul vehiculului pentru a-l conduce în caz de necesitate, este așezat lângă conducătorul auto şi nu este implicat activ asistând conducătorul auto, 45 de minute din «perioada de disponibilitate» a acelui membru al echipajului poate fi considerată pauză”. 
 

Începând din luna martie a acestui an, autoritățile franceze au început să aplice amenzi de mii de euro pentru cel de al doilea șofer care își efectuează pauza în timpul conducerii în echipaj a vehiculului, pe baza unei interpretări naționale diferite de prevederile Comisiei Europene, stabilind că în această situație se încalcă articolul 34, alineatul 5 din  Regulamentul 165/2014 care se referă la depășirea timpului de conducere continuă.  

Urmare presiunilor realizate de industria transporturilor rutiere, demersurilor UNTRR și eforturilor IRU, autoritățile franceze au transmis o scrisoare oficială prin care confirmă că  Franța decide să nu mai aplice sancțiuni companiilor de transport rutier care înregistrează „pauza" celui de al doilea șofer în timpul conducerii în echipaj și să restituie amenzile deja aplicate în acest caz. UNTRR recomandă transportatorilor rutieri să păstreze o copie a acestei scrisori oficiale a Guvernului francez la bordul vehiculelor operate în echipaj și să o prezinte în cazul unor viitoare controale efectuate de autoritățile franceze. De asemenea, recomandăm transportatorilor rutieri să utilizeze această scrisoare ca suport pentru contestarea tuturor amenzilor primite din partea autorităților franceze pentru această situație legată de conducerea în echipaj.