Conform Agerpres, într-o primă fază, experimentul se va limita la cele două aeroporturi, primul şi al treilea din ţară ca număr de pasageri, a indicat oficialul, confirmând informaţiile apărute în cotidianul Le Figaro. 

El va fi extins la întreg teritoriul Franţei până la sfârşitul anului, obiectivul fiind un sistem deplin operaţional la finele lui 2016, a precizat acelaşi responsabil, potrivit căruia 'ideea este de a racorda treptat toate companiile aeriene' care operează pe aeroporturile franceze. 

Le Figaro scrie că faza iniţială va acoperi doar 40% din trafic, printre primele opt companii participante urmând să se afle Air France, Delta Airlines, Air Transat, Etihad, Emirates, o companie marocană şi una europeană medie. 

Testul intervine la câteva săptămâni după ce Parlamentul European a aprobat PNR european ('Passenger Name Record'), menit să permită depistarea potenţialilor terorişti, plecând de la informaţiile pe care companiile aeriene vor fi de acum înainte obligate să le transmită autorităţilor. 

Directiva votată de eurodeputaţi la mijlocul lunii aprilie trebuie transpusă de statele membre – cu excepţia Danemarcei – în termen de doi ani.