DS3 este o demonstraţie de forţă. Francezii de la Citroën au decis să arate că un model din clasa mică poate fi şi economic, şi modern, şi sportiv. Desigur, cu mici compromisuri.
Oare câţi îşi mai amintesc de bătrânul DS al anilor ‘50 - ‘60? Pe atunci, principalele atuuri ale „Carpetei Magice“ erau suspensia hidro-pneumatică şi garda la sol variabilă care asigurau o călătorie foarte confortabilă. Ei bine, DS-ul anului 2010 este cu totul altceva.
DS3 este o demonstraţie de forţă. Francezii de la Citroën au decis să arate că un model din clasa mică poate fi şi economic, şi modern, şi sportiv. Desigur, cu mici compromisuri.
Oare câţi îşi mai amintesc de bătrânul DS al anilor ‘50 – ‘60? Pe atunci, principalele atuuri ale „Carpetei Magice“ erau suspensia hidro-pneumatică şi garda la sol variabilă care asigurau o călătorie foarte confortabilă. Ei bine, DS-ul anului 2010 este cu totul altceva. Chiar dacă francezii de la Citroën au decis să readucă în peisaj acest brand, noua interpretare, DS3, este un vehicul mult mai mic, mai puţin confortabil, dar şi mai sportiv decât vechiul DS 19 lansat în 1955.
Nici chiar cu actualul C3, vehicul care i-a împrumutat platforma, nu are prea multe în comun. Doar câteva componente mecanice şi farurile. În rest, DS3 este un vehicul aparte care se prezintă ca un concurent serios pentru Mini şi Alfa Romeo Mito.
Vehiculul testat de noi, un DS3 în echiparea Sport Chic, dotat cu un propulsor de origine BMW de 150 CP, se poate lăuda, pe lângă designul avangardist, atât exterior, cât şi interior, cu o sportivitate demnă de vehicule din clase superioare. Acceleraţia este impresionantă, iar stabilitatea, în ciuda unui mic ruliu în viraje, este mult peste media clasei. Transmisia cu şase trepte este, şi ea, un veritabil atu al acestui model. Din nefericire, toate aceste performanţe dinamice sunt imposibil de atins fără nişte compromisuri. Astfel, din cauza gărzii la sol destul de reduse, gropile din astfaltul autohton şi pietrele sunt obstacole care trebuie ocolite cu mare atenţie pentru a nu distruge interesanta parte frontală a vehiculului. Din acelaşi motiv, dar şi pentru a asigura o stabilitate cât mai bună, inginerii de la Citroën au decis să amplaseze pe DS3 o suspensie destul de dură, care poate fi deranjantă în cazul parcugerii unor şosele degradate. Prin urmare, la revedere „carpetă magică“, bun venit sportivitate.
Trei echipări „chic“
Noul Citroën DS3 poate fi comandat cu o mulţime de opţionale, element specific mai degrabă vehiculelor din segmentul de lux. Astfel, deşi dimensiunile îl recomandă ca model de clasă B, DS3 tinde, prin gama bogată de dotări standard şi opţionale, către zona premium a pieţei. Mai ales în echiparea de top, denumită Sport Chic. Nici celelalte două echipări, Chic şi So Chic, nu sunt de lepădat, însă trebuie remarcat faptul că varianta de bază nu include aer condiţionat decât ca dotare opţională.
Capitolul personalizare este însă unul extrem de bogat. Astfel, la exterior, în funcţie de versiunea aleasă, sunt disponibile 38 de combinaţii de culori de caroserie şi plafon şi până la 12 modele de jante. Pentru o personalizare completă, unică şi distinctă, clienţii pot opta pentru una dintre cele patru teme de personalizare care reflectă, după cum susţine producătorul, diferitele tendinţe şi moduri de viaţă: Urban Tribe, Vibe, Zebra şi Perle. La interior, vă puteţi alege culoarea planşei de bord şi terminaţia schimbătorului de viteze.
Revenind la capitolul propulsoare, trebuie spus că, în afară de fenomenalul 1.6 THP 150CP, DS3 poate fi echipat şi cu alte două motoare pe benzină, VTi – 95CP şi VTi – 120 CP, două dieseluri HDi de 90 CP sau 110 CP. Preţurile gamei DS3 încep de la 14.790 de euro şi ajung la 20.190 de euro.
Graţie designului său futurist şi feroce, cel puţin în partea frontală, dar şi preţurilor bine ţinute în frâu, noul DS3 poate fi considerat un rival demn de luat în seamă pentru concurenţii mai cunoscuţi, precum Mini, Alfa Romeo Mito sau Fiat 500.
Noul C4 va debuta tot în acest an
Francezii de la Citroën par decişi să menţină ritmul anunţat încă din 2008 în privinţa înnoirii gamei de produse. Astfel, după ce în 2008 a fost lansat noul C5, iar în 2009 a venit rândul lui C3, anul acesta, şi C4 este gata să îşi schimbe înfăţişarea. Deşi nu au anunţat încă data exactă a lansării, oficialii Citroën au prezentat deja primele imagini oficiale cu noul model, iar zvonurile dau ca sigură prezentarea maşinii la salonul auto de la Paris la sfârşitul lui septembrie. Nu trebuie omis nici faptul că, asemeni utilizării platformei lui C3 pentru mult mai dinamicul DS3, francezii promit şi un DS4 care este aşteptat la începutul anului viitor.
Deocamdată, cele mai importante detalii despre viitorul C4 sunt legate de dimensiunile mai mari decât ale versiunii actuale, dar şi de noua generaţie de motoare e-HDi.