Dupa ce a anuntat recent ca televiziunile de stat vor renunta definitiv la publicitate de anul viitor, presedintele Frantei a venit cu o noua idee „indrazneata”. Mai exact, consumatorii francezi sunt cei care vor plati pentru gaura data bugetului.

Proiectul de lege prevede ca, pentru fiecare PC sau televizor nou cumparat, sa se plateasca o taxa cuprinsa intre 10 si 20 de euro, bani ce se vor directiona catre bugetul televiziunilor si radiourilor de stat. In lista aparatelor ce pot receptiona posturi de televiziune se numara si telefoanele mobile de generatie noua, care se vor scumpi, la randul lor, in urma introducerii taxei.

Grosul banilor il vor sustine totusi retelele de televiziuni si internet independente, care vor avea de platit intre 170 si 340 de milioane de euro. Suma nu este considerata "mare", avand in vedere ca cifra de afaceri a acestor retele se cifreaza la 17 miliarde de euro anual.

Cel mai probabil publicul cumparator nu va fi foarte incantat de introducerea noii taxe, daca luam in considerare ca produsele electronice sunt deja taxate sub diverse pretexte, de cele mai multe ori sub forma de „taxe ecologice”. De asemenea, exista riscul ca plafonul de 800 de milioane de euro anual, pe care televiziunile de stat din Franta il strangeau din publicitate sa nu mai poata fi atins.

Data: 17 ianuarie 2008

Sursa: LeFigaro