Cu siguranta ca fondatorii celui mai mare grup romanesc, cu activitati de la bunuri alimentare pana la televiziune, au studiat atent piata inainte de a decide sa aloce zece milioane de euro intr-o platforma de productie. Potrivit ACNielsen Romania, in perioada septembrie 2004 – august 2005, piata autohtona a detergentilor lichizi s-a ridicat la 66 de milioane de litri, iar valoric s-a cifrat la circa zece milioane de euro.

Cei de la European Drinks nu fac un secret din a spune ca vor aplica si acum reteta care a dat rezultate spectaculoase atunci cand au intrat pe piata berii: preturi mici si distributie agresiva. “si in cazul detergentilor, avem toate conditiile de a produce la un pret accesibil si la o calitate superioara”, spune Ioan Micula.


Intrarea companiei din Bihor in productia de detergenti face parte dintr-un sir de miscari strategice, prin care incearca sa profite de evolutiile pozitive inregistrate de diverse segmente de piata. Anul acesta, de exemplu, au fost date in folosinta noi linii de fabricatie a mustarului, a ketchup-ului si a maionezei. “Totodata, am suplimentat capacitatea fabricii de bere, pe care, de altfel, dorim sa o dublam pana in ianuarie-martie 2006. In total, valoarea investitiilor din ultimii doi ani a depasit 100 de milioane de euro”, subliniaza Ioan Micula.


In primele zece luni ale anului, European Drinks a inregistrat o crestere de peste 17% a vanzarilor in euro la produsele food, bauturi racoritoare si bere comparativ cu aceeasi perioada din 2004, spun reprezentantii grupului. In acelasi timp, in ultimii trei ani, valoarea exporturilor s-a triplat.
Insa nu toate investitiile realizate de Ioan si Viorel Micula au dat randament. Spre exemplu, cei peste 25 de milioane de euro investite in Centrul National Media sunt departe de a fi un succes. Fara indoiala ca decizia grupului oradean de a patrunde pe piata detergentilor va starni agitatie in randul concurentei.


Continuare:

 Fratii Micula intra in afaceri cu detergenti