CEC Bank, una dintre principalele instituții financiare din România, a emis un avertisment important pentru clienții săi. Aceștia sunt atenționați că în această perioadă a Sărbătorilor de iarnă riscul de înșelătorii online este ridicat.
Avertismentul CEC Bank vine într-un moment când tranzacțiile online cresc semnificativ în perioada Sărbătorilor. Clienții sunt îndemnați să fie extrem de precauți și să urmeze sfaturile băncii pentru a evita orice potențiale neplăceri de sărbători.
Atenție sporită la înșelătoriile online în perioada sărbătorilor
Astfel, CEC Bank atrage atenția asupra unor metode de înșelăciune care pot duce la pierderea banilor din conturile bancare. Aceste metode includ folosirea de mesaje false care imită comunicările oficiale ale băncii. Hackerii utilizează adesea semnăturile băncilor pentru a obține acces la cardurile și conturile clienților.
În acest context, instituția financiară recomandă clienților să nu acceseze niciun link sau să deschidă documente care nu par a fi oficiale și sigure.
Frauda online sau actul de tip phishing este o modalitate de păcălire a victimelor cu scopul de confirmare/colectare de date sau de a obține bani ilegal. Este important să fii vigilent deoarece poți primi aceste mesaje prin diverse canale, de la e-mail, SMS, rețele sociale, apeluri telefonice de la persoane care pretind a fi angajați ai băncii sau intermediari din partea băncii sau a altor instituții renumite, spune instituția financiară.
De asemenea, clienții sunt sfătuiți să nu dea curs mesajelor suspecte, indiferent de forma sub care le primesc. Banca amintește că nu va contacta niciodată clienții pentru a cere să confirme userul și parola. Se menționează însă că va cere date personale pentru a confirma identitatea atunci când contactați banca.
CEC Bank transmite câteva sfaturi clienților
Banca recomandă clienților să fie vigilenți la emailuri, mesaje și atașamente. În plus, trebuie să aibă grijă la informațiile sensibile, cum ar fi datele cardului bancar. De asemenea, tranzacțiile suspecte nu trebuie confirmate.
- Atenție la emailuri și mesaje: Verifică expeditorul – vei descoperi că adresele de email doar seamănă și nu sunt cele oficiale. Fii atent la greșeli de redactare frecvente în cazul phishing-ului;
- Atenție la atașamente: Evită să accesezi link-uri sau atașamente din e-mail-uri suspecte. Folosește o soluție de securitate (antivirus) actualizată;
- Protejează-ți datele: Nu transmite nimănui datele cardurilor tale: număr card, CVV, PIN, useri și parole. Nu confirma tranzacții cu cardul pe care nu le-ai inițiat tu, transmite CEC Bank pe pagina sa.