Unii clienți mănâncă la restaurante fără bani
Când e vorba de păcălit, românul pare cel mai inventiv om de pe pământ! La Buzău, Protecția Consumatorului s-a întâlnit cu situații în care clienții recurg la diverse metode ca să mănânce în restaurante și să nu plătească.
Comisarul şef adjunct al CJPC Buzău, Cornelia Galer, a declarat, joi, că sunt clienți care nu plătesc. Aceștia merg la restaurant cu pliculețul cu păr, unghie sau muscă, mănâncă trei sferturi din porție. Și apoi pun din pliculeț în farfurie. Ei reclamă că au găsit „mizeria” în mâncare și sesizează autoritățile.
Cornelia Galer a spus că, deşi de cele mai multe ori sunt întemeiate reclamațiile, există persoane care folosesc acest instrument pentru a beneficia gratuit spre exemplu de o masă la restaurant.
„De regulă se dovedesc întemeiate aceste reclamaţii. Sunt şi unele neîntemeiate. Ca să înţelegem aşa cam ce se întâmplă în piaţă. S-a format deja o clasă de consumatori care trăiesc neplătind.
Asta am constatat-o noi pe parcursul ultimilor ani de cercetări a reclamaţiilor. Adică, de regulă, sunt persoane tinere care au asupra lor pliculeţe cu fir de păr, unghie, muscă, vierme sau mai ştiu eu ce. Se duc în restaurante sau pe terase. Comandă, mănâncă jumătate sau trei sferturi, pune acolo din pliculeţ ce trebuie. Face poză, face reclamaţie”, a precizat Cornelia Galer,
Amenzi la Mega Image
Altfel, ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor) a amendat cu 5,65 milioane de lei 500 de unități din lanţul Mega Image. În urma controalelor au fost constatate mai multe abateri de la legislație.
„(…) Au aplicat următoarele sancţiuni: 793 amenzi contravenţionale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei. 152 avertismente, oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficienţelor constatate pentru produse în valoare totală de peste 35.000 lei. Oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare circa 1,2 milioane lei. Oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficienţelor, pentru 31 de magazine. Propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine”, se arată în comunicatul ANPC.
Printre cele mai frecvente abateri s-au numărat neconcordanţe între preţul produsului la raft şi preţul acestuia la casa de marcat. Sau inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe eticheta de la raft ingredientele exacte conţinute. Nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica preţul singular, neafişarea datei de început a promoţiei, lipsa informaţiilor cu privire la perioada de desfăşurare a promoţiilor), diferenţe între cantitatea netă marcată pe ambalaj şi cea reală a produsului, comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită.