“Totuşi, există companii unde cultura organizaţională, comunicarea permanentă şi colaborarea în interiorul echipei joacă un rol vital în atingerea obiectivelor şi găsirea de soluţii inovatoare. În aceste situaţii, contractarea unor persoane care prestează activităţi independente se exclude de la sine”, a declarat Raluca Peneş, HR Coordinator Smartree România.
Susţinută de evoluţiile tehnologice şi accesul tot mai mare la internet alături de metodele moderne de comunicare, piaţa de freelancing din România cunoaşte o dezvoltare continuă de la an la an. Tot mai mulţi români aleg să lucreze independent ca alternativă la statutul clasic de angajat şi să presteze servicii de specialitate în domenii cât mai diversificate.
“Majoritatea freelancerilor din România lucrează în domenii precum design grafic, copywriting, dezvoltare de conţinut web, dezvoltare site-uri, consultanţă în afaceri, programare sau dezvoltare de aplicaţii web. Astfel, la nivel de industrii, cei mai mulţi freelanceri se înregistrează în domeniie IT, consultanţă financiară, logistică, start up-uri şi contabilitate”, a completat Raluca Peneş.
La nivel de piaţă, înregistrările de PFA-uri din România au crescut cu 11% în primele opt luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2016. Astfel, judeţul Argeş a înregistrat cea mai mare creştere în perioada analizată (48%). În judeţe precum Alba şi Vâlcea, numărul de înregistrări de PFA-uri a crescut în 2017 cu 36%, respectiv 38% comparativ cu anul trecut, în timp ce judeţele Maramureş şi Mureş au avut cu 39% mai multe înregistrări efectuate în primele opt luni din 2017, faţă de 2016, potrivit datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.
Conform specialiştilor Smartree România, există două categorii de persoane care recurg la freelancing ca modalitate de lucru: cei care îşi doresc rotunjirea veniturilor sau persoanele tinere care văd în această opţiune un mod de viaţă, aceştia putându-şi organiza timpul de muncă după propriile reguli şi teoretic au posibilitatea de a obţine câştiguri nelimitate.