Cei care au cele mai mari șanse de reușită pe cont propriu sunt cei care au vechime şi experienţă într-un anumit domeniu. Este şi cazul lui Alexandru Aron, copywriter. Acesta a lucrat 13 ani la diferite agenţii precum Headvertisng, Odyssey, D’Arcy, sau McCann Erickson înainte să se decidă să lucreze pentru el. “Anul trecut am decis că e timpul să fac ceva şi pentru mine. După 7 luni de freelancing pot să spun că merită, atât financiar, cât şi din punct de vedere al timpului liber” a declarat Aron.
Ca freelancer poți să alegi când, unde și pentru cine să muncești. De multe ori însă primeşti proiecte de la clienţi pe care nu poţi să le duci la bun sfârşit singur şi atunci e bine să ştii la cine să apelezi. În cazul lui Aron, el face o echipă foarte bună cu Anca Rancea, fost PR la Leo Burnett România. “Am decis într-o zi că vreau să înot dimineaţa şi jobul nu îmi permitea acest lucru. Am discutat de freelancing cu o prietenă care era pe cont propriu de trei ani şi am decis să încerc”, a spus Rancea. Ea recunoaşte că poţi să te descurci singur doar până la un anumit punct. Sunt proiecte la care trebuie să ai o echipă care să te ajute, oameni în care ai încredere. Ca freelancer, reputaţia este foarte importantă. “Lucrurile funcţionează ca un bulgăre de zăpadă. Dacă un client este mulţumit atunci te recomandă mai departe şi te scuteşte pe tine de participarea la pitch-uri”, a adăugat Rancea.
De ce ar alege o companie să lucreze cu freelanceri
Frelancerii, spre deosebire de companii, se implică mai mult în proiecte. Pentru un freelancer fiecare client este important, în timp ce companiile se ocupă în primul rând de clienţii mari şi apoi de cei mici. De cele mai multe ori aceştia din urmă sunt neglijaţi. În plus, freelancerii sunt mai ieftini, iar calitate oferită este mai bună.
Care ar trebui să fie calităţile unui freelancer?
Nu oricine reuşeşte ca freelancer. Acesta trebuie şă știe să-și planifice și să-și organizeze singur munca, să respecte o agendă zilnică de lucru şi să înveţe să prioritizeze lucrurile. Mihaela Mureşeanu, PR Freelancer, fost PR la Graffiti BBDO şi Wunderman România, este de părere că un freelancer trebuie să ştie să se diferenţieze de alţi specialişti din domeniul său. “Trebuie să îţi creezi o identitate vizuală, lumea trebuie să afle de tine şi, de asemenea, trebuie să fii uşor de găsit în online.
Potrivit unui studiu realizat de Rockable la nivel mondial, 44% dintre freelanceri au venituri mai mari decât aveau în postura de angajat al unei companii. Mulți cred că freelancerii muncesc mai puțin decât angajații obișnuiți. De fapt, adevărul este undeva la mijloc, iar media săptămânală este de circa 40 de ore.
– o tabletă oferita de E-boda (Partenerul principal al evenimentului) – câştigător Mihaela Muresanu, PR Freelancer
– 5 cărţi Capital – câştigător Soriana Constantinescu, Mediator
– un abonament pe 6 luni la CAPITAL – câştigător Ileana Marinescu, Traducător Autorizat