Întreaga economie a avut de suferit, sute de mii de români pierzându-și locul de muncă sau fiind trimiși acasă în șomaj tehnic. Restricții peste restricții, limitarea sau interzicerea desfășurării activităților comerciale. Practic nimic nu a rămas neafectat de pandemia COVID-19.
La prima vedere, un domeniu ca cel funerar ar putea nu doar sa fi scăpat de efectele negative ale crizei, ci poate chiar prosperat – creșterea numărului de decese putând reprezenta o sursă de profit suplimentară pentru agențiile funerare.
Dar lucrurile nu stau nici pe departe așa, după cum ne mărturisește domnul Cristian Șerban, director al Funerare 24, agenție de pompe funebre care oferă servicii funerare non stop în Bucuresti și Ilfov.
„ Noi, lucrătorii din domeniul funerar, suntem efectiv în prima linie a luptei cu noul Coronavirus, ca și întreg personalul medical. Însă reprezentăm o categorie profesională cu o vizibilitate mai scăzută, toată lumea gândindu-se în primul rând la cadrele medicale ca fiind expuse unui risc maxim de contagiune cu noul Coronavirus. Dar nici pentru noi lucrurile nu sunt cu mult diferite din acest punct de vedere.
Cu toate măsurile de protecție pe care le-am adoptat, de la echipamente de protecție complete până la modificarea procedurii funerare în vederea maximizării siguranței, unora dintre angajați tot li s-a făcut teamă să-si mai exercite atribuțiunile de serviciu. Si asta în ciuda bonusurilor financiare pe care le-am oferit.
Legislația din domeniu nu ne-a ușurat nici ea activitatea. Impunerea de restricții, necesitatea de dotări suplimentare, lipsa de continuitate – modificarea prevederilor actuale fată de cele anterioare reprezintă iar un imperativ de a face schimbări în ce privește atât dotarea, cât și efectuarea propriu-zisă a procedurilor funerare.
La o parte dintre colegii de breasla a existat în primele luni ale pandemiei chiar reticență în a prelua un decedat pozitiv pentru SARS-COV2. Nu neapărat de teama de contagiune in sine, ci din cauza faptului ca într-o astfel de nefericită eventualitate întreaga firmă putea fi declarată focar de infecție iar activitatea comercială sistată complet.
Inclusiv interacțiunea cu clienții a avut de suferit. Pentru ca datoria noastră este sa protejăm atât familiile care apelează la noi, cât și pe noi înșine. În general, comunicarea s-a efectuat pe cât mai mult posibil telefonic sau online, interacțiunea fizică fiind limitată la strictul necesar.
Cererea de servicii funerare a cunoscut în schimb o creștere vizibilă. Dar marja de profit a fost, cel puțin în ce ne privește, mai mica decât în perioada anterioară pandemiei.
Însă nu doar pentru noi, ci pentru toată lumea a fost greu. Important este că ne-am adaptat și am putut oferi oamenilor serviciile de care au avut nevoie, la cea mai bună calitate posibilă.”
Dacă aveți nevoie de servicii, produse sau pachete funerare complete, găsiți detalii complete despre oferta Funerare 24 pe pagina web a agenției, funerare24.ro. Nu ezitați să sunați pentru orice întrebare legată de domeniul funerar. Nu vă costă nimic, iar echipa Funerare 24 vă ajută cu cea mai mare plăcere în limita timpului disponibil. (P)