Conform publicatiei Automotive News Europe, multi producatori de componente isi amana sau chiar anuleaza proiectele de investitii. Dieter Seipler, seful grupului Mann + Hummel, care produce sisteme de ventilatie, filtre de aer si lichide pentru masini, a declarat la inceputul lui decembrie ca mai multe companii cu care colaboreaza au contactat grupul sau pentru a anunta oprirea unor investitii in curs sau amanarea unor proiecte. Purtatorul de cuvant al grupului Continental, Antje Lewe a anuntat si ea ca firma sa a oprit toate proiectele mai putin urgente. Unele dintre aceste investitii vor fi reluate in 2009 sau 2010 in functie de evolutia economiei. Astrid Schafmeister, de la Johnson Controls, considera ca amanarea lansarii unor noi vehicule de catre producatorii cu care compania avea contracte de furnizor ii obliga pe cei de la Johnson Controls sa isi reanalizeze proiectele. De altfel compania a anuntat deja ca isi va inchide centrul tehnologic  si administrativ de la Grefrath din Germania pe la jumatatea lui 2009 pentru ca “nu ne asteptam la contracte suficiente in aceasta situiatie economica”.

2009 va fi dezastruos

“Am vazut o scadere a comenzilor in octombrie si un recul al afacerilor cu inca 20% in noiembrie. In decembrie va fi chiar mai rau. Volumele vandute vor scadea cu 50%. Deja unii dintre clientii nostri au redus comenzile cu pana la 60%”, spune Dieter Seipler de la Mann + Hummel. Nici pentru 2009 nu sunt prognoze prea bune, iar primul trimestru poate fi extrem de slab, este de parere Seipler. Ca si cei de la Mann + Hummel, seful companiei Honsel, Heinz Pfannschmidt, se asteapta la un 2009 cu mari probleme. Conform acestuia vanzarile ar putea scadea cu procente cuprinse intre 20% si 30%. Deja compania a inregistrat scaderi ale veniturilor din noiembrie cu circa 10%.

Si acestia nu sunt singurii conducatori ai unor companii producatoare de componente auto care isi “reconsidera” proiectele de investitii din perioada urmatoare pentru ca se asteapta la mari probleme financiare. Zeci de firme care furnizeaza piese pentru automobilele produse in Europa incearca sa desluseasca viitorul sumbru si sa isi croiasca planuri de afaceri adaptate situatiei. Multi au luat deja decizia de a nu cheltui banii pe noi proiecte industriale incercand sa isi asigure astfel lichiditatile necesare desfasurarii in bune conditii ale afacerilor deja existente.