dupa ce in vara fusese parasit de importante vedete in favoarea Antenei 1. Dar televiziunea lui Adrian Sarbu a rezistat cu brio in sondajele de audienta asaltului principalului sau concurent, desi a avut o grila simpla, cu programe la limita uzurii (doar sitcomul lui Calinescu a incercat sa invioreze ecranele), dar inca eficiente in ceea ce priveste furnizarea de rating. In intervalul de maxima audienta (prime time), cota de piata a Antenei 1 si-a revenit in luna octombrie (20,9%) amenintand sa treaca peste cota Pro TV (20,5%), dar in luna noiembrie interesul telespectatorilor s-a diminuat usor (19,7%). Mai mult, nici celelalte televiziuni generaliste, Prima TV sau TV Romania 1, nu i-au creat dificultati Pro TV-ului. Cel putin in acest sezon, audienta postului nu resimte plecarea vedetelor din „marea familie Pro”. Demn de remarcat este faptul ca Pro TV ramane egal cu sine insusi, cu alte cuvinte, cotele sale de audienta din aceasta toamna mentinandu-se la aceleasi valori cu cele de anul trecut. In schimb, cotele lunare de piata ale Antenei 1, masurate pe parcursul unei zile (whole day) sunt mai mici decat anul trecut. Astfel, cota de piata in noiembrie 2002 era de 17,2%, anul acesta a fost de 14,4%. In octombrie 2002, cota de vizionare a Antenei era de 16,2%, in timp ce in octombrie 2003 a fost de 15,5%.O scadere a cotelor de audienta mult mai accentuata in mediul urban a suferit-o TV Romania 1. In septembrie 2002, postul public avea 16,7% (toata ziua); dupa un an, cota sa a ajuns 12,7%. In noiembrie 2002, Romania 1 avea 16,1%. Luna trecuta, cota a atins 13,2%. Este evidenta erodarea audientei canalului TV Romania 1 in decurs de un an pe fondul cresterii concurentei din piata. Fara indoiala ca audienta postului public a fost macinata de posturile TV care au aparut in acest interval. Din „cascavalul” postului public au muscat cei mici. In ciuda acestor minusuri in sondaje, trebuie subliniat faptul ca in aceasta toamna TV Romania a difuzat cele mai interesante filme artistice de pe piata, dovedind ca are, cel putin la acest capitol, o strategie coerenta. In decurs de un an, TVR2 si-a consolidat nu atat audienta, cat identitatea postului. In prime time, saltul cotei de piata este considerabil pentru acest canal: 4,6% in noiembrie 2003 fata de 2,4% in urma cu un an, 4,2% in octombrie 2003 fata de 2,9% in aceeasi luna a anului trecut. sefii de la TVR2 au stiut sa regleze grila asa incat sa ofere o alternativa la programele fratelui cel mare (TV Romania 1), dar mai ales la ale posturilor comerciale.Dezamagirea toamnei 2003 este Prima TV. La inceputul anului, cand Big Brother se pregatea de lansare, Cristian Burci visa ca in toamna acestui an Prima TV va deveni a doua televiziune din piata. N-a fost sa i se implineasca visul. Dupa semiesecul de audienta cu Big Brother, Prima TV a suferit un esec lamentabil cu Star Factory in aceasta toamna. Chiar a fost Star Factory in Romania? 2003 va ramane ca anul in care Prima TV a reusit sa rateze doua programe cu succes international. In prime time, cotele de piata pentru Prima TV din toamna 2003 sunt inferioare celor din 2002. De exemplu, in septembrie 2002, cota sa de piata era de 8,5%, la fel ca cea a postului Acasa TV. In septembrie 2003, Prima TV a avut 5,9%, in timp ce Acasa a urcat la 12,3%.In topul celor mai urmarite emisiuni de divertisment ale toamnei se afla Vacanta Mare (1,68 milioane de telespectatori pe minut pentru 9 editii), Divertis Park (1,63 milioane de telespectatori – 8 editii) si Din dragoste (daca se poate spune ca este divertisment, cu 1,51 milioane de telespectatori – 11 editii).stirile din prime time au reprezentat un alt punct de interes in disputa Pro TV- Antena 1. si pe acest tronson stiristii de Pro au rezistat ofensivei celor la Antena 1, mai ales in noiembrie, cand cuplul Stoicescu – Mandruta a avut o „luna plina”. La fel ca in cazul cotelor de piata, stirile Pro TV (ora 19) si-au pastrat audienta medie lunara la valori apropiate cu cele de anul trecut. Aceeasi comparatie este valabila si in cazul Observatorului. Asa cum arata sondajele, toamna TV 2003 pare un card de boboci care ciugulesc graunte (rating) de nisa, avand in frunte doi gascani lacomi, Pro TV si Antena 1.