Site-urile imobiliare se prefigurează a fi una dintre cele mai bune afaceri din următorii ani. Se lansează multe portaluri, dar numai cele deja consacrate au şi traficul corespunzător.
Toţi românii care au case şi terenuri de vânzare visează străini care zornăie banii şi plătesc rapid oricât, fără ca măcar să vadă imobilele. Acest segment al cererii poate fi accesat doar prin internet, online. În prezent, primele cinci site-uri imobiliare monitorizate de www.trafic.ro, sunt vizitate în proporţie de 10%-15% de către străini, cei mai mulţi din Statele Unite ale Americii (3.986 vizitatori/săptămână, numai pe site-urile din top cinci). Pe locul doi ca număr de vizitatori străini se află Italia, pe locul trei Germania, urmate de Italia, Marea Britanie, Franţa şi Canada. Ultimele site-uri lansate pe piaţă (www.bvi.ro şi www.mlsleader.com) au un grad ridicat de specializare şi vor să-i impună proprietarului român de imobile să folosească serviciile unei agenţii imobiliare. Până acum, proprietarii au preferat să lucreze cu mai mulţi intermediari sau să îşi posteze singuri anunţurile.
Piaţa bazelor de date a început deja să ofere mai multe variante, majoritatea cu acces gratuit. De anul viitor, vom juca un rol important în cadrul ţărilor din Europa şi vom fi în cărţile mai multor investitori. De altfel, România va deţine preşedenţia organizaţiei regionale CEREAN (Central European Real Estate Associations Network), care iniţiază şi un portal pentru promovarea pieţei europene de imobiliare. „O secţiune a site-ului o va reprezenta listarea proprietăţilor, care va cuprinde atât oferte exclusive, cât şi non-exclusive, în funcţie de piaţă“, declară Dan Negulescu, preşedinte CEREAN de la 1 ianuarie 2007. Intenţia este ca acest portal să devină principalul instrument de lucru al agenţiilor din regiune.