Guvernul ne pregăteşte o nouă modificare a taxei de primă înmatriculare. Mai nou, această taxă va purta numele de “timbru de mediu”, după ce anterior se mai numise şi “taxa pe poluare” sau “taxa pentru emisiile poluante”.
Analizând mecanismul de calcul al timbrului de mediu, aşa cum apare el în proiectul de ordonanţă de urgenţă, constatăm că:
1. timbrul de mediu se calculează nu numai în funcţie de emisiile de carbon, dar şi în funcţie de norma de poluare, de capacitatea cilindrică a motorului (creşte) şi de vechimea maşinii (scade). Tragem concluzia că gramul de CO2 este mai periculos pentru mediu dacă este emis de o maşină de lux, cu motor mare, decât de una populară, cu motor mic.
2. timbrul este o taxă foarte progresivă. Gramul de CO2 poate costa 0, 30 Euro dacă este emis de o maşină cu motor EURO 5 cu motor sub 1000 cm², până la 80, 19 euro dacă maşina are doar Euro 3 şi peste 3000 cm² (mai mare de 267 ori!!!). Să nu uităm că în cazul autoturismelor mai există o taxă extrem de progresivă – impozitul local, plătibil anual.
3. Timbrul de mediu scade abrupt în cazul maşinilor vechi.
CITIȚI ANALIZA COMPLETĂ, AICI
Gabriel Biriș / Timbrul de mediu: Cum a dispărut scopul și a rămas doar birul
6 martie 2013, 18:01
Ultima modificare în 6 martie 2013, 20:01
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Singura ţară ce NU PERMITE FMI să-şi bage nasul în economia sa
- Agricultura organică îi salvează pe fermierii greci: “Care criză? Germanii sunt încântați de munca noastră!”
- Hyundai: „Europa trebuie să închidă unele fabrici auto”
- Şi-au „îngropat” propriul oraş
- Harta chiriilor pentru spaţii de birouri în Bucureşti
- BMW, în ofensivă la Geneva: trei vehicule de serie în premieră
- Cehii pot scăpa de „Tarom-ul” lor. Sunt interesaţi coreenii
- Ford se aşteaptă la o redresare a pieţei auto europene în 2013
- UPDATE 2: Noile modele DACIA prezentate la Salonul auto de la Geneva. FOTO
- Distribuitorii şi retailerii farma vor ca noile termene de plată din industrie să se aplice şi retroactiv