Această distincție reflectă contribuțiile importante ale Poștei Române și angajamentul său de a se adapta constant cerințelor pieței și ale clienților. Cel care a răspuns întrebărilor este Gabriel Florin Bulumac, directorul Departamentului Clienți și Vânzări.
Cu ce cifră de afaceri și cu ce profit net ați încheiat anul 2023?
Anul 2023 a reprezentat cel mai bun an din ultimii 20 de ani din istoria Poștei Române, cu o creștere a cifrei de afaceri cu 7,6%.
Cifră de afaceri din 2023 a fost de 1.568.568.239 lei. În același timp, profitul net de anul trecut a fost în valoare de 14.253.861 lei
Ce cifră de afaceri și profit estimați pentru finalul anului 2024?
Pentru anul 2024 estimăm o creștere de 12% a cifrei de afaceri față de anul 2023. Cifră de afaceri prognozată pentru anul 2024 este de 1.745.448.000 lei. Profit brut prognozat pentru anul 2024 este în valoare de 18.260.000 lei
Ce investiții ați realizat în ultimul an? Ce investiții aveți plănuite pentru următorul sau următorii ani?
Poșta Română se află într-un proces amplu de modernizare etapizat pe mai mulți ani. Acesta implică reorganizări, investiții în tehnologie, modernizări de procese etc., având ca scop eficientizarea operațiunilor Companiei Naționale ”Poșta Română”. Principalii beneficiari ai procesului de modernizare sunt în primul rând salariații Poștei Române și apoi clienții și cetățenii României.
Reamintim cele mai importante investiții realizate în cadrul celui mai amplu proces de modernizare din ultimii 3 ani:
- Realizarea de achiziții importante:
- Servere, peste 5.000 de calculatoare și laptopuri, 1.000 de scannere și multe altele;
- 250 de autovehicule noi;
- 9.000 de dispozitive mobile;
- mașini de numărat și sortat bani;
- echipamente de scanare, împlicuire, arhivare; am recâștigat mulți clienți pierduți în ultimii ani;
- 20 de scannere mobile de mare capacitate pentru ușurarea muncii salariaților;
- Achiziție 2.000 de stații de lucru ALL in One în valoare de 8.000.000 de lei– în derulare;
- Modernizarea a peste 200 de subunități – condiții de lucru mai bune pentru 12.000, mai bine de jumătate din numărul total de angajați;
- Prima bandă de sortare modernă din ultimii 30 de ani la Cluj-Napoca în valoare de 2.500.000 de lei;
- Informatizarea a peste 1.700 de subunități poștale;
- Achiziția unui sistem IT pentru întreaga Companie – în derulare;
- Benzi de sortare pentru sucursalele Timișoara, Brașov și Iași în valoare de 7.500.000 de lei;
- Echipamente de mare capacitate pentru sortat colete și scrisori pentru sucursala București;
Care au fost principalele provocări prin care a trecut compania dumneavoastră în ultimul an?
Obiectivul principal al Companiei Naționale ”Poșta Română” este oferirea unui set de servicii care să reflecte nevoile tuturor cetățenilor României de pe întreg teritoriul la tarife accesibile. Acesta va fi adaptat conform schimbărilor generate de necesitățile pieței și dezvoltările tehnologice.
Poșta Română s-a confruntat cu provocări majore în domenii precum transformare digitală, licitații, eficientizare procese, retehnologizare – inovație tehnologică, restructurare și politicii salariale.
Care sunt diferențiatorii companiei dumneavoastră în piața în care activați?
Cu o istorie de 162 de ani, Compania Națională ”Poșta Română” rămâne singura companie de curierat și servicii poștale din țară care ajunge, prin intermediul poștașului, în toate colțurile țării.
Cu un număr de peste 21.000 de salariați, Poșta Română continuă să fie cea mai solidă companie de curierat din țară. Tehnologia adusă în ultimii ani ne permite să oferim servicii cu o eficiență remarcabilă.
Cum vă selectați și fidelizați angajații?
Procesul de selecție a angajaților din Poșta Română a fost actualizat în luna iulie a anului 2024. Obiectivul principal pe care îl urmărim este de a asigura transparența și echitabilitatea recrutării printr-o serie de etape bine definite și prin deschiderea și promovarea posturilor către publicul larg.
Ne dorim să atragem și să selectăm cei mai potriviți candidați pentru posturile disponibile, care rezonează cu obiectivele și valorile Companiei. De aceea, Poșta Română s-a îndreptat către platformele cele mai utilizate în România de către candidați pentru găsirea jobului potrivit, inclusiv către social media.
În ceea ce privește fidelizarea angajaților, Poșta Română acordă o atenție deosebită menținerii unui mediu de lucru stabil și motivant. Printre măsurile luate se numără oferirea unor beneficii atractive, cum ar fi tichete de masă, sporuri pentru vechime, zile suplimentare de concediu, programul de mobilitate internă și altele.
De asemenea, prin modernizarea și agilizarea Companiei ne asigurăm că reputația Poștei este din nou pe un trend ascendent. Salariații sunt mândri să lucreze pentru o companie în continuă transformare de peste 162 de ani.
Ce programe de CSR ați desfășurat în ultimul an? Ce programe aveți prevăzute pentru următorul an?
Compania Națională ”Poșta Română” a desfășurat, prin intermediul structurii Responsabilitate Socială următoarele proiecte:
Campania de donare de sânge “Donează parte din viața ta!” Această campanie este un proiect al cărui principal obiectiv este mobilizarea angajaților cu privire la necesitatea donării de sânge. Peste 1.000 de angajați poștali sunt donatori permanenți în cadrul acestui proiect.
Proiect “Poșta Română ajută copiii instituționalizați” – Compania Națională ”Poșta Română” în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție (ANPDCA) oferă locuri de muncă copiilor instituționalizați cu vârste cuprinse între 16 și 18+ ani din toată țara.
Poșta Română vine în sprijinul clienților săi nevăzători
Proiect “Poșta Română vine în sprijinul clienților săi nevăzători – Implementarea sistemului Step-Hear, un tip de tehnologie High-Tech de ultimă generație în 47 de oficii poștale din toată țara, în parteneriat cu societatea Framinor Serv, prin care persoanele nevăzătoare și cele cu deficiențe de vedere vor fi ghidați să afle:
- Ce servicii/ puncte de interes pentru ele, se află în oficiul poștal
- Unde sunt situate serviciile/ghișeele punctelor lor de interes
- Cum să ajungă la ghișeu în mod independent
- Cum să iasă din oficiul poștal
Proiect Asociația Alfabetul Scripor “Poșta Română – ajutor pentru nevăzători”. Un proiect pilot, în oficiul poștal 39 din București, care vine în sprijinul persoanelor cu deficiențe de vedere, clienți ai Poștei Române. Proiectul are o componentă socială și o componentă care pune compania noastră în acord cu legile în vigoare, referitoare la obligațiile pe care le avem față de persoanele cu handicap. În concret, Asociația Alfabetul Scripor a montat dispozitive ajutătoare și materiale tactilo-vizuale, pentru persoane cu dizabilități de vedere.
Alte proiecte importante ale Poștei Române
Proiect Școala Altfel “Poșta Română se implică în proiectul Școala Altfel”. Un proiect care presupune asocierea cu o școală primară, în procesul de educație, parte din metoda alternativă de predare Școala Altfel. În mod concret, realizarea unei vizite a unei grupe de elevi de la Școala Gimnazială numărul 1, din localitatea Malu Spart, Bolintin Vale, județul Giurgiu, la sediul Fabricii de Timbre.
Proiect cultural cu Asociația Monumente Renăscute “Poșta Română în sprijinul prezervării arhitecturii tradiționale”. Prin acest proiect se identifică casele cu arhitectură tradițională cu ajutorul rețelei noastre de poștași care inventariază casele cu arhitectură tradițională din zona geografică Muntenia. Scopul acestei identificări este refacerea acestor bijuterii arhitecturale.
Proiect “Fundația Poșta Română se implică în acțiuni de mediu”. Implementarea unui proiect-pilot cu referire la plantarea de copaci, în zona forestieră Doftana, județul Prahova. S-a realizat cu ajutorul Romsilva și cu voluntarii Fundației și au fost plantați 1.000 de copaci.
Proiect “Curierii culturii – citește și dă mai departe!” privind încurajarea lecturii în rândul clienților Poștei Române. Agenții curieri, angajați ai Prioripost au împărțit, în mod gratuit, de Ziua Națională a Lecturii, o dată cu distribuirea coletelor din acea zi, a câte o carte din portofoliul editurii Litera.
Proiect acțiune de celebrare a veteranilor de război din România, in parteneriat Statul Major al Forțelor Terestre prin oferirea, cu titlu gratuit, a transportului unui număr de 1.070 colete (cutii cu produse), către tot atâția veterani de război, din toată țara.
Marșul Factorilor Poștali
Organizarea Marșului Factorilor Poștali – competiție sportivă de mare tradiție în Poșta Română, ajunsă, în 2024, la cea de-a 44 a ediție.
Organizat în două etape, o etapă județeană și o etapă națională, Marșul adună la start sute de poștași, pentru etapa națională rămânând în competiție 84 de participanți. Alături de aceștia, cu fiecare ediție se alătură tot mai mulți susținători și colegii din toată țara. Anul trecut, de exemplu, la Alba Iulia, s-au adunat aproape 1.000 de oameni, un număr record.Proiect Cleanup Day – Curățenie pe Plaja Mării Negre. Proiectul de responsabilitate socială propus a adus împreună voluntari din cadrul Fundației Poșta Română pentru a participa la evenimentul internaționa Cleanup Day, având ca scop curățarea și îmbunătățirea stării unei plaje de pe malul Mării Negre. Acest proiect, nu doar contribuie la protejarea mediului înconjurător, ci și la:
- promovarea angajamentului social și a spiritului civic în rândul voluntarilor;
- curățarea și îndepărtarea deșeurilor de pe plajă au avut ca scop protejarea ecosistemului maritim și asigurarea unui mediu curat și sigur pentru vizitatori;
- conștientizarea comunității cu privire la impactul deșeurilor asupra mediului și promovarea unui comportament responsabil față de gestionarea deșeurilor;
- consolidarea legăturilor dintre Fundația Poșta Română și comunitatea locală, demonstrând angajamentul față de dezvoltarea sustenabilă a regiunii
Proiect ”Computere poștale, pentru proiecte rurale”
Donarea a 20 de calculatoare familiei Vlașin, din Telciu, județul Bistrița-Năsăud pentru dotarea clubului de robotică înființat în localitate. Tatăl, Gelu Vlașin, este un scriitor cunoscut, atât în țară, cât și în afara țării. Cristina Vlașin este cântăreață de jazz și profesoară de muzică. Gândul întoarcerii definitive în România i-a însoțit încă de la plecarea lor în Spania. De-a lungul anilor, au trimis bani în țară, și-au construit o casă în zona lor natală, într-un colț de Rai, din Bistrița- Năsăud. Pandemia anilor trecuți, le-a pecetluit decizia: s-au repatriat definitiv.
Cătunul lor nu apare pe nicio hartă, dar asta nu i-a împiedicat să pună în mișcare proiecte educaționale, culturale, pentru copiii zonei. Din proprie inițiativă, cu expertiza acumulată în Spania și inspirată din Spania, unde fiecare copil învață să cânte la un instrument, Cristina a intrat în sistemul educațional și a devenit profesoară de muzică în școlile din patru sate, din zonă. Gelu a creat un club literar pentru copii, care are un succes neașteptat.
Familia Vlașin a reușit să ridice comunitatea în care trăiește, durabil, prin educație. Au arătat că se implică, depun efort, vor să reușească, vor să sporească proiectele și partenerii. Au pus bazele unui club de robotică. Tehnologia nu poate fi ocolită din planurile educaționale ale zilelor noastre. Au avut nevoie aparatură minim acceptată pentru a putea realiza acest club. Calculatoare. Poșta Română, din stocul de calculatoare de generație mai veche, pe care compania noastră îl deținea am donat aceste computere funcționale, echipate cu sisteme de operare.
Proiect de a conștientizare a importanței sterilizării animalelor de companie în rândul locuitorilor din județul Ilfov
În parteneriat cu Consiliul Județean Ilfov, acțiunea constă în distribuirea unui număr de 250.000 flyere informative, cu privire la beneficiile și importanța sterilizării animalelor de companie. Acțiunea desfășurată pe raza întregului județ Ilfov, poate fi considerat un avantaj de imagine pentru compania noastră.
Astfel de parteneriate, cu caracter comunitar, cu caracter social, fac parte din obligația unei companii de dimensiunea și istoria Poștei Române. Aceasta conține în organigrama sa această structură dedicată, Responsabilitate Socială.
Prezența noastră în acest tip de acțiuni, de proiecte, ne sporește apropierea de clienții noștri comerciali, de comunități și ne conturează imaginea unei companii căreia îi pasă de ceea ce se întâmplă în societate, o companie care se implică în rezolvarea nevoilor acesteia.
Dacă ar fi să vă caracterizați compania printr-o frază, care ar fi aceea?
Poșta Română continuă să fie cea mai solidă companie de curierat din țară. Tehnologia adusă în ultimii ani ne permite să oferim servicii cu o eficiență remarcabilă. Investim permanent în inovație pentru a vă oferi cele mai bune soluții de curierat!