Potrivit datelor IDC , numărul de unități vândute de companie a crescut cu 72% în 2011, comparativ cu 2010 – Xerox România răspunzând nevoilor specifice ale IMM-urilor şi birourilor mici cu echipamente A4 şi servicii post-vânzare.  Astfel, în 2011, cota de piaţă ca volum a Xerox România a ajuns la 12,6%, în creștere de la 8,5% în 2010.

„La începutul anului 2011 ne-am propus să ne creştem cota de piaţă pe segmentul IMM-urilor, atât cu produsele, dar și cu serviciile noastre”, a spus Gabriel Pantelimon, Country General Manager Xerox România. „Pentru noi, IMM-urile au reprezentat o sursă de creştere importantă, după paisprezece ani în care am reuşit să construim un portofoliu puternic de clienți pe segmentul serviciilor, concentrându-ne în mod special pe companii mari locale şi multinaționale”, a adăugat Pantelimon.

Acoperirea foarte bună în rândul organizaţiilor mari, atât cu servicii, cât şi cu produse, a permis Xerox să se extindă prin intermediul partenerilor săi şi să-şi crească cota pe o piaţă aflată deja în creştere. Potrivit raportului IDC – “HCP (Hardcopy Peripherals) Tracker”, în România, piaţa totală de imprimante laser a crescut cu 16,5% în 2011 ca volum total de vânzări (număr de unităţi vândute).  
Cota de piaţă valorică a companiei a crescut și ea de la 20,1% în 2010 la 28,4% în 2011, poziţionând Xerox România ca lider pe segmentul imprimantelor laser. Aceasta a fost susţinută de un mix bun al produselor şi de portofoliul variat de multifuncţionale şi echipamente de producţie.

Creşterea cotei valorice s-a reflectat şi în cifra de afaceri a companiei, care a crescut cu 15% în 2011 faţă de 2010. Cifra totală de afaceri include atât operaţiunile directe ale Xerox România Echipamente şi Servicii, dar şi produsele importate direct de la Xerox Ltd, prin reţeaua de parteneri şi reselleri.

„Toate segmentele noastre de business – servicii, echipamente, hârtie şi suport tehnic – au contribuit cu creşteri semnificative la creșterea cifrei de afaceri în 2011”, afirmă Gabriel Pantelimon. „Bazându-ne pe aceste rezultate, anticipăm că vom avea succes şi în 2012”.

Xerox se extinde pe segmentul IMM-urilor

Xerox Partner Print Services (XPPS): servicii de imprimare prin parteneri este  un program prin care îşi propune să sprijine afacerile clienţilor finali, în special ale IMM-urilor, oferindu-le servicii de management al documentelor, prin intermediul reţelei de parteneri.

Până acum, în acest program au fost acreditați deja trei parteneri:  Asseco SEE, ETA 2U şi Comservice, care vor oferi servici de imprimare IMM-urilor din Sudul Ţării, Transilvania şi Moldova.

Până la sfârşitul anului, acestui program li se vor alătura și alți parteneri.  XPPS implică un proces consultativ de vânzări menit să adauge valoare afacerilor clienţilor finali, cu ajutorul tehnologiilor şi serviciilor Xerox. Compania va organiza sesiuni de training pentru echipele tehnice şi cele de vânzări ale partenerilor şi va acorda certificări, asigurându-se astfel că afacerile mici şi mijlocii vor avea acces la aceleaşi beneficii ca marile business-uri, prin utilizarea serviciilor Xerox de management al documentelor.

“Acest nou serviciu urmăreşte strategia de business a Xerox de extindere pe segmentul IMM-urilor”, afirmă Dan Stroescu, Alliances and XPPS Manager. „Prin Xerox Partner Print Services, vom extinde performanţa obţinută de marile companii cu ajutorul serviciilor Xerox de management al documentelor şi către  IMM-uri. Acestea vor avea, astfel, aceleaşi avantaje de care se bucură marile companii: acces la tehnologii performante fără investiţii majore şi de suport tehnic permanent, sisteme complexe de control şi securizare a datelor, productivitate sporită şi economii semnificative de timp şi bani.”

Xerox se adresează clienţilor finali în mod direct (companii mari), prin intermediul programului High Tech Alliance şi prin Xerox Partner Print Services. Prin programul High Tech Alliance, Xerox le oferă integratorilor cât și producătorilor din industria IT&C expertiză şi soluţii complexe, de management al documentelor, pentru ca aceştia să le includă mai departe în oferta lor către clienţi. Astfel, toate companiile, indiferent de dimensiune, beneficiază de avantajele oferite de serviciile de management al documentelor şi de tehnologiile Xerox.