„Iniţial, contractul a fost încheiat pentru 15 luni. Am discutat pentru un termen mai scurt, de 12 luni, şi ne-am dori ca timpul să ne ajute şi el să putem lucra în continuare cât mai bine şi această lucrare să fie cât mai curând finalizată. (…) Este o lucrare foarte importantă de infrastructură, coordonată de Primăria Capitalei, în valoare de circa zece milioane de euro. Suntem în grafic cu toate etapele. Aici practic şoseaua se va extinde de la două la patru benzi şi va traversa practic şi sensul giratoriu care va fi construit. Suntem şi noi nerăbdători să vedem în ce sens va influenţa traficul deschiderea autostrăzii A3 Bucureşti-Ploieşti-Braşov. Am înţeles că este preconizată această inaugurare în jurul datei de 1 Decembrie. Era necesară această supralărgire, pentru că în mod evident nu se mai putea continua cu două benzi, era nevoie de patru benzi”, a spus ea.
Marius Coaje, consilier al primarului general, a afirmat că lucrările sunt în grafic. „Suntem în grafic cu absolut tot ce înseamnă lucrări la Fabrica de Glucoză. Mai mult de atât, ne pregătim pentru joncţiunea cu A3 şi dacă vom avea problemă cu A3, împreună cu Brigada Rutieră, cu Poliţia Locală şi Comisia Tehnică de Circulaţie vom rezolva problema din zonă, indiferent de încărcarea autostrăzii A3″, a declarat Marius Coaje.
Conform Agerpres, Gabriela Firea a menţionat și că lucrarea a fost îngreunată prin diverse litigii: „A fost îngreunată, noi am găsit-o blocată, în primul rând pentru că erau diferite litigii. De asemenea, erau probleme în ceea ce priveşte exproprierile, defrişările care au fost necesare. Noi ne-am asigurat că toţi cetăţenii care au fost în zonă au fost relocaţi, chiar de către noi, şi s-a putut demara lucrarea”, .
Gabriela Firea pare conștientă că lărgirea zonei rutiere de acces în București prin A3 nu este suficientă pentru că în orice direcție ar încerca șoferii să meargă se vor bloca în intersecții deja extrem de aglomerate. „Tot foarte importante în această zonă sunt şi alte câteva obiective. Mă refer la pasajele Petricani, Andronache şi Doamna Ghica. În acest moment, Compania Municipală Dezvoltare Durabilă lucrează la reactualizarea studiilor de fezabilitate, astfel încât, după finalizarea acestora, vom putea să realizăm caietele de sarcini şi să organizăm licitaţiile. Ne-am dori ca acestea să nu fie blocate sau îngreunate, să se poată începe aceste lucrări de anvergură, care vor fluidiza foarte mult traficul în zona de nord a Capitalei”, a declarat Firea.
Cum pasajele necesare nu vor exista prea curând este limpede că traficul și așa aglomerat din zona Petricani va deveni un adevărat coșmar. Cu toate acestea, primarul general a dat asigurări că vor fi găsite soluţii pentru managementul traficului în perioada realizării lucrărilor: „Împreună cu Brigada Rutieră, Comisia Tehnică de Circulaţie şi toţi colegii noştri din Primăria Capitalei vom găsi cu siguranţă şi o soluţie de management al traficului pentru această perioadă de tranziţie, în care lucrarea trebuie totuşi să continue, să nu avem o stagnare, dar nici să nu blocăm această zonă. Eu am fost în vizită oficială în mai mute capitale europene şi se recurge de foarte multe ori la închiderea unor zone pentru ca lucrările să fie finalizate mai rapid. Noi nu putem să facem acest lucru pentru că suntem într-o zonă foarte importantă de intrare, practic, în Capitală şi am afecta foarte mult viaţa cetăţenilor”, a spus Firea.