GAFĂ MONUMENTALĂ: Bancherii şi-au jecmănit cu bună ştiinţă clienţii de 2 mld. dolari

Autoritatea de reglementatre a sistemului bancar britanic spune că a ajuns la o înţelegere cu 13 giganţi bancari şi emitenţi de carduri de credit în privinţa compensării clienţilor cărora li s-au vândut protecţii inutile pentru carduri de credit.

Nota de plată ar putea fi de până în 2 mld. dolari, se arată într-un comunicat de presă al Autorităţii de Conduită Financiară (FCA). Instituţia urmează să confirme detaliile acestei scheme la nivel naţional prin care s-au vândut poliţe inutile între anii 2005 şi 2011.

Compensaţiile vor despăgubi şapte milioane de clienţi cărora li s-au vândut protecţii contra furtului de identitate şi fraudării cardurilor de credit, fără a avea nevoie de aceste servicii. În majoritatea cazurilor s-a descoperit că protecţia nu era necesară, deoarece era deja furnizată de bănci, iar riscurile şi consecinţele nesemnării acestor asigurări au fost supraevaluate.

Acesta este ultimul scandal care a lovit sectorul bancar din Marea Britanie care îl urmează pe cel legat de vânzarea fără ştiinţa clienţilor a unor asigurări de protejare a plăţilor şi a unor produse de protecţie împotriva riscului de rată a dobânzii pentru afaceri mici.

Barclays, RBS, Santander şi HSBC sunt printre băncile care vor fi lovite de decizia FCA.

SURSA: CNBC