A reușit să construiască una dintre afacerile cu cele mai mari creșteri din industria românească. Antreprenorul de numai 36 de ani este proprietarul Bilka, liderul pieței românești de țiglă metalică. Dacă anul trecut piața de profil a crescut cu 10%, compania lui Horațiu Țepeș a înregistrat o creștere de peste 40%, ajungând la afaceri de 191 milioane de lei. Anul trecut, compania a pus în funcțiune 10 noi linii de producție, iar numărul de angajați a crescut cu aproape 30%. În cei nouă ani de activitate, BILKA a acoperit peste 100.000 de case.
“Mulțumesc echipei Capital pentru acest premiu. Este un premiu pentru întreaga echipă Bilka. Am colegi care lucrează încă de la înființare. Și totodată, este un premiu al celor 500 de parteneri pe care îi avem la nivel național și cu care ne-am ajutat de-a lungul timpului. Vreau să vă spun că acest premiu ne obligă pe viitor să avem creșteri la fel de bune. Ne gândim să construim fabrici și în afara României. Până acum nu am reușit pentru că nu am fost lăsați de creșterea internă. Am avut o competiție cu multinaționalele în acest domeniu. Am învățat multe lucruri de la ele. Dar acum avem de gând să fim lideri în această branșă. Dacă în trecut au fost lucruri inventate de români și preluate de alții în străinătate. Astfel, ei preluând foloasele. Acum a venit timpul ca noi să învățăm din alte business-uri. Această branșă a fost începută în Scandinavia în ’55. A fost dezvoltată foarte frumos, iar după ’90 a pătruns și în România și am văzut că este un produs care se pretează pe nevoile oamenilor. Vreau să vă spun ca din punctul meu de vedere ceea ce se întâmplă în România este foarte bine. Este un mediu economic bun. Suntem pe val și trebuie să rămânem pe acest val. Ziele trecute am călătorit în Germania și mi-au venit multe idei. Am văzut că acolo la restaurant și terase lucrează foarte mulți români. Ne dăm seama că acolo lucrează 4 milioane de oameni. Avem nevoie de forță de muncă. Noi la Brașov ne confruntăm cu o problemă în acest sens. Am văzut companii în Brașov care aduc din oamenii din est. Nu cred că este o soluție. Mi-a venit în minte că ar trebui gândit un program de a readuce românii acasă. Dacă sunt 3 milioane de români plecați în ultimii 15 ani, care lucrează în Europa, dacă am reuși să aducem măcar 10% din ei acasă, cu un program bine gândit ar fi un mare câștig", a declarat Horațiu Țepeș după ce și-a ridicat premiul.
Pe lângă Oskar-ul oferit de Capital, câștigătorul acestei categorii a fost premiat de BMW România, partenerul galei, cu un test-drive la bordul unuia dintre cele mai performante vehicule electrice de pe piață, BMW i8.
Organizarea Galei Premiilor Capital pentru “Excelenţă în Afaceri” a fost posibilă cu ajutorul partenerilor noștri: Carrefour Romania, IIB- The Institute for Independent Business, Cristim, Erbasu SA, Astra Vagoane Calatori SA, BMW GROUP România, Schlumberger, Beckers, Le Chateau, Mara Mura.