În cadrul Galei Capital Companii de elită, ediția 2024, Orange România a primit Premiul pentru Tech Innovation To Market.
„Premiul este pentru întreaga echipă Orange, căreia îi mulțumesc. Reflectă efortul, creativitatea și ambiția unor oameni dedicați. Sunt oameni care au transformat idei și le-au dus din laborator în produse în piață. Lucru care se întâmplă destul de rar. Nu doar tehnologia a stat la baza reușitei noastre, ci viziunea noastră de a face o diferență reală în lume. Mulțumesc echipei, partenerilor și celor care ne-au sprijinit. Și, încă o dată, revistei Capital”, a declarat Ioan Constantin, Cyber Security Expert Orange România, pe scena Galei Capital.
Acoperire extinsă la 99%
La finalul primului semestru din acest an, Grupul Orange România oferea servicii mobile pentru 9,3 milioane de clienți. O creștere notabilă a fost înregistrată prin abonamentul mobil 100% digital YOXO. Acesta a atras cu 55% mai mulți clienți noi față de perioada similară a anului trecut.
De asemenea, compania avea, la 30 iunie 2024, 1,1 milioane de clienți pentru serviciile de internet fix în bandă largă. Un număr similar a fost înregistrat pentru clienții serviciilor de televiziune prin cablu.
În primele șase luni, eforturile companiei s-au îndreptat către extinderea rețelei, pentru a asigura conectivitate unui număr cât mai mare de clienți. Astfel, la finalul lunii iunie, aproape 99% dintre români beneficiau de acoperire 4G. Și aria rețelei 4G+ a fost crescută la peste 83% din populația țării. O altă direcție prioritară pentru Orange România este rețeaua 5G/5G+, care a fost implementată deja în 39 de orașe din România. Ultimul adăugat pe listă este Pitești. Rețeaua oferă cele mai rapide viteze de transfer, de până la 1,5 Gbps.
Orange România a lansat anul acesta și noi produse din portofoliul de pachete cu internet prin fibră și TV prin cablu. Oferta structurată pe patru pachete este special concepută pentru a asigura accesibilitate și a răspunde cât mai bine nevoilor clienților.
„Pentru lunile următoare, factorul de presiune pentru îmbunătățirea performanței noastre există. Dar suntem încrezători că strategia pe care am început să o implementăm ne va permite să obținem rezultate mai bune și să ne adaptăm mai bine la provocările pieței”, a precizat CEO-ul Orange România, Julien Ducarroz.
Orange a finalizat fuziunea
Primul semestru din 2024 a fost marcat de finalizarea fuziunii între Orange România S.A. și Orange România Communications S.A., fosta Telekom România Communications. Fuziunea a fost anunțată la finalul anului trecut și s-a încheiat oficial anul acesta pe 1 iunie.
În urma finalizării procesului, Grupul Orange va deţine 80% din capitalul social şi drepturile de vot ale noii entităţi. Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (MCID), care avea acțiuni în cadrul Telekom România Communications, va rămâne cu un procent de 20%.
„Prin participaţia ministerului în noua companie, vom acţiona pentru creşterea calităţii serviciilor de telecomunicaţii pentru toţi utilizatorii din România”, a menționat ministrul CID, Bogdan Ivan.
Fuziunea a avut ca scop integrarea operațională completă a proceselor companiei.
„Fuziunea dintre Orange România SA şi Orange România Communications SA este un pas major pentru Orange. Și o realizare importantă în urma dialogului cu Guvernul României. Această fuziune va permite Orange România să-şi pună integral în aplicare strategia prin care va dezvolta cele mai bune oferte din piaţă pentru servicii mobile şi prin fibră”, a afirmat cu ocazia finalizării CEO-ul Orange Europe, Mari-Noelle Jego-Laveissiere.
Implicare socială la nivel național
Responsabilitatea socială reprezintă o componentă importantă a strategiei Orange România. Compania desfășoară de doi ani programul de economice circulară „Re”. Prin intermediul acestuia se asigură recumpărarea, repararea, reciclarea și recondiționarea telefoanelor uzate. Numai în prima jumătate a anului au fost recumpărate peste 82.000 de telefoane. În 2023, numărul dispozitivelor colectate a ajuns la aproape 450.000 de unități.
De asemenea, Orange desfășoară programe de educație și incluziune digitală destinate mai multor grupuri țintă. În primele șase luni din 2024, peste 44.000 de români au beneficiat de acestea. De asemenea, în doar un an de funcționare, Orange Digital Center a oferit cursuri gratuite de formare sau reconversie profesională pentru mai mult de 4.000 de persoane.
Nu în ultimul rând, anul trecut, compania a semnat primul contract de tipul Virtual Purchase Agreement (vPPA) din piața locală de telecomunicații. Contractul va permite reducerea amprentei de carbon a Orange România.
Revista Capital Top 300 companii este disponibilă la punctele de difuzare a presei și online, pe site-ul edituradecarte.ro. Ediția 2024 a Galei Capital Companii de elită poate fi urmărită pe canalul YouTube Hai România.