Ieri s-a lansat (oficial) în România marca britanică de electrocasnice Dyson, una dintre cele mai originale companii din lume. Printre produsele sale - ventilatoare fără elice și aspiratoare fără saci.
„Este una dintre companiile cu cea mai mare creștere din Marea Britanie și, cu siguranță, una dintre cele mai inovatoare”, a povestit la lansare E.S. Martin Harris, ambasadorul Marii Britanii la București, cel care a găzduit, de altfel, evenimentul de lansare. Inovație care, în acest caz, presupune depunerea, doar anul trecut, a nu mai puțin de cinci mii de patente, performanță depășită doar de către Rolls Royce.
În România și Moldova, Dyson este prezent prin compania GBR Auto International, care comercializează, în momentul de față, patru tipuri de produse: uscătoare de mâini profesionale, ventilatoare și aeroterme fără elice și aspiratoare (opt modele, între care și unele destinate persoanelor cu astm sau posesorilor de animale), cu prețuri cuprinse între 300 și 500 de euro. Produsele sunt vândute atât în magazinele specializate, cât și online.
La nivel global, Dyson a încheiat anul trecut cu venituri de un miliard de lire sterline și peste trei mii de angajați în cele 50 de subsidiare din întreaga lume.
„În afară, compania este recunoscută pentru produse și inovație. La noi, însă, nouă din zece români nu au auzit niciodată de acest brand, ceea ce ne îngreunează mult meseria”, spune directorul general al GBR Auto International, Teo Păduraru.
Compania a fost fondată în 1992 de inventatorul James Dyson, devenit faimos în Marea Britanie pentru numărul imens de prototipuri (5127) create pentru primul aspirator și „premiat” ulterior pentru eforturile inovative de regina Elisabeta a II-a, care i-a conferit gradul de cavaler.