Retailerul de îmbrăcăminte Gap, prezent și pe piața românească, va închide, până în 2013, 200 din cele 900 de unități la nivel mondial.
La o conferință organizată de Bank of America și Merrill Lynch, Glenn Murphy, CEO al Gap a declarat că retailerul are o cotă de piață prea mică în rândul consumatorilor africani, asiatici și americo-hispanici din Statele Unite. A adăugat că va diversifica oferta Gap și va consolida segmentul bijuteriilor și accesoriilor, respectiv al produselor aflate în trend.
Și Banana Republic (brand pe care Marinopulos Grup , deținătorul francizei Gap și Banana Republic pentru România, il deține deși nu a deschis încă o unitate sub acest nume) își va diminua numărul de unități, de la 456 la 425.
Gap are în plan creștere prin expansiune globală, incluzând aici deshiderea unor outleturi. Reprezentantul companiei a declarat că, până în 2013, operațiile internaționale și online ar putea însemna 30% din cifra de afaceri a retailerului, față de 22% cât au însumat îm 2010.