Alstom a finalizat și pus în funcțiune centrul de control al traficului feroviar Iconis la Arad, pentru Compania Națională de Căi Ferate (CFR).
"Acest centru de control al traficului de ultimă generație devine astăzi operațional, făcând din stația Arad una dintre cele mai mari și mai performante stații feroviare din sud-estul Europei. Cu peste 140 de macazuri, Arad este un centru feroviar foarte important pe culoarul Rin-Dunăre (Coridorul IV pan-european)", se arată într-un comunicat al companiei.
În luna martie 2012, consorțiul format din cinci companii și coordonat de Alstom a început reabilitarea completă a tronsonului Frontieră – Curtici – Arad – Km 614, cu o lungime de 41,185 km de linie dublă de cale ferată, menţionează comunicatul.
Punerea în funcţiune a celui mai modern sistem de coordonare a trenurilor şi deschiderea Centrului de Control şi Management al Traficului din staţia Arad va permite trenurilor să circule cu viteze de 160 km/h, a spus directorul general al CFR SA, Marius Chiper.
"Un al doilea astfel de centru se află în prezent în construcție la Simeria, urmând ca aceste două centre, împreună, să poată gestiona traficul feroviar de la granița cu Ungaria și până la Sighișoara, respectiv peste 350 de km de cale ferată dublă, cu peste 30 de stații", a declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Centrul de control Iconis instalat la Arad integrează două soluții: sistemul de management al traficului (TMS) și sistemul integrat de diagnoză și suport (IDSS).
Managementul rutelor trenurilor se face acum automatizat, iar capacitatea traficului crește cu cel puțin 25%.
Sistemul integrat de diagnostic (IDSS) realizează monitorizarea echipamentului prin colectarea și gestionarea, de la un singur punct de lucru, a tuturor informațiilor din orice sursă de pe teritoriul controlat de TMS. IDSS furnizează, de asemenea, sistemele de securitate (alarmă în caz de incendiu sau intruziuni).
Acest proiect de pionierat a inclus echiparea liniei de cale ferată cu sistemul de semnalizare și control ETCS de nivelul 2. Tronsonul Frontieră – Curtici – Arad – Km. 614 devine astfel una dintre primele linii feroviare convenționale din lume echipate cu acest sistem modern de semnalizare feroviară.
Compania Alstom este prezentă în România de peste 20 de ani și are în prezent circa 500 de angajați permanenți. Compania are în derulare șase proiecte de reabilitare a infrastructurii feroviare, în diverse faze de implementare, precum și mentenanța trenurilor metroului bucureștean. Cu sediul central în Franța, Alstom este o companie prezentă în peste 60 de țări și are 31.000 de angajați.