Încrederea consumatorilor a crescut în ratingurile social media şi recenziile vor conduce la bugete mai mari din partea companiilor pentru a se promova prin social media şi prin review-uri plătite, ceea ce va duce la creşterea cu 10-15 la sută din toate comentariile postate până în 2014, conform Gartner. Cu toate acestea, analiştii estimează că se va acorda o atenţie sporită pentru ratingurile şi a review-urile false postate prin social media. În următorii doi ani, jumătate din companiile prezente în topul Fortune 500 al brandurilor se pot confrunta cu litigii prin US Federal Trade Commission (FTC).
"Cu peste jumătate din cei prezenţi pe internet prin reţelele sociale, organizaţiile vor lupta în perioada următoare pentru noi modalităţi de a construi baze mai mari de followers, căutând să genereze mai multe hit-uri pe video, să câştige comentarii pozitive prin comparatie cu concurenţii lor şi să solicite "like-uri" pe paginile lor de Facebook", a declarat Jenny Sussin, senior research analyst la Gartner. "Mulţi care activează în marketing şi-au schimbat strategia cumpărând review-uri pozitive, prin cupoane şi promoţii inclusiv hit-uri suplimentare pe video-urile YouTube pentru a stârni interesul vizitatorilor în speranţa de a creşte vânzările, loialitatea şi susţinerea clienţilor prin intermediul campaniilor "din gură în gură" prin social media.”
Organizațiile care optează să plătească pentru comentarii false se pot confrunta cu condamnarea publică, precum şi cu amenzi, aşa cum deja s-a întâmplat. În 2009, FTC a stabilit ca plata pentru comentariile pozitive, fără a dezvălui că analiza a fost compensată echivalează cu publicitatea înşelătoare, fiind condamnat ca atare.