Circa 85 la sută dintre toate televizoarele cu ecran plat produse în 2016 vor fi smart TV, conform Gartner, Inc. Producţia la nivel mondial de televizoare flat-panel smart TV va creşte de la 69 de milioane în 2012 la 198 milioane în 2016. Unităţile de producţie de televizoare smart la nivel mondial, în 2013, este de aşteptat să ajungă la 108 milioane de dolari.
Cu toate acestea, analiştii spun că numai productia de smart TV nu va stimula cererea de pe piaţă. Producătorii de televizoare trebuie să recunoască necesitatea de a oferi câteva motive întemeiate pentru consumatori pentru a-i motiva să aleagă brandul lor faţă de un alt competitor.
"În final, alegerea se poate baza pe conţinut suplimentar pe care un brand îl poate oferi sau nu. Consumatorii vor avea apoi întrebări de tipul, ce serviciu de televiziune pe Internet poate acces pe TV? Sunt aceste site-uri valoroase? Pot folosi smartphone-ul sau tableta cu acest televizor?", a declarat Paul O’Donovan, analist principal de cercetare la Gartner. "Este extrem de important pentru industria TV – în timpul acestei crize economice globale şi a scăderii nivelului de încredere în consum -, pentru a susţine vânzările şi a menţine sau creşte cota de piață -.îndeosebi pe pieţele emergente. Acest lucru este dificil atunci când cererea a încetinit, astfel încât funcţionalităţile suplimentare oferite de Smart TV devin diferenţiatorii – în cazul în care preţurile sunt deja competitive, iar toate celelalte variabile conferă egalitate între branduri".
Gartner defineşte un Smart TV clasic ca având capacitatea de a căuta pe internet pentru conţinut video şi a reda apoi conţinutul respectiv. Acesta poate sau nu poate să includă un browser, dar nu există funcţionalitatea de a adăuga aplicaţii, precum App Store care operează fie ca producător, sau ca terţă parte. Funcţionalitatea Smart TV poate include o capacitate interactivă cu emisiuni TV în direct, precum şi o gamă de opţiuni de conectivitate pentru dispozitive de consum, cum ar fi smartphone-uri, tablete sau PC-uri.