Smartphone-urile au reprezentat anul trecut două treimi din cele 1,9 miliarde telefoane mobile vândute la nivel global.
De asemenea, Gartner informează că în ultimul trimestru al anului trecut, Samsung a pierdut titlul de lider mondial pe piaţa smartphone-uri în faţa celor de la Apple. Samsung deţinea această poziţie din 2011. Din cele 367,5 milioane smartphone-uri vândute la nivel global în trimestrul patru 2014, aproximativ 75 de milioane au fost dispozitive marca iPhone faţă de 73 de milioane de smartphone-uri marca Samsung.
"Performanţele Samsung pe piaţa smartphone au continuat să se deterioreze în trimestrul patru 2014, când a pierdut aproape 10 puncte procentuale din cota sa de piaţă. Samsung se chinuie în continuare să controleze fenomenul de scădere a cotei sale de piaţă, care a atins cel mai ridicat nivel în trimestrul trei 2013. Această tendinţă descrescătoare arată că partea ocupată de Samsung pe piaţa smartphone-urilor premium a început să fie supusă la presiuni", a declarat Anshul Gupta, analist principal la Gartner.
Un alt fenomen notabil în trimestrul patru 2014 a fost creşterea vânzărilor de smartphone-uri produse de firmele chineze Lenovo, Huawei şi Xiaomi. Acesta din urmă şi-a triplat vânzările în Q4 2014, comparativ cu Q4 2013, până la 18,5 milioane unităţi, recuperând decalajul care îl desparte de cele 21 de milioane de smartphone-uri vândute de Huawei şi 24 milioane dispozitive vândute de Lenovo.
"Producătorii chinezi nu mai sunt urmăritori. Ei produc dispozitive de calitate cu noutăţi care pot rivaliza cu jucătorii tradiţionali de pe piaţa de dispozitive mobile", a declarat directorul de cercetare de la Gartner, Roberta Cozza.
La nivel global, 1,9 miliarde telefoane mobile au fost vândute în 2014 la nivel global, în creştere cu 3,9% comparativ cu 2013. Toate regiunile au înregistrat creşteri în 2014, exceptând Japonia şi Europa Occidentală unde vânzările de telefoane mobile au scăzut cu 2,8% respectiv 9,1%.
Pe piaţa smartphone-uri, în 2014 Samsung a fost lider mondial cu 307,6 milioane dispozitive şi 24,7% din piaţă, comparativ cu 191,4 milioane dispozitive vândute şi o cotă de piaţă de 15,4% în cazul Apple.
În ceea ce priveşte sistemele de operare pentru smartphone-uri, cota de piaţă a Android a trecut de 80%, după ce crescut cu 2,2 puncte procentuale în 2014, în timp ce cota de piaţă a sistemului de operare iOS a scăzut uşor până la 15,4%. AGERPRES