„Gata și aplicația Registrului electronic de evidență a zilierilor!
Ultimele detalii au fost clarificate, am parcurs și o amplă etapă de consultare publică; Ordinul semnat! De mâine este încărcată și poate fi utilizată de toți cei care lucrează cu zilieri. Se va ține evidența acestor oameni activi și implicit a timpului de lucru efectuat de fiecare. Aplicația poate fi accesată de pe telefonul mobil sau tabletă iar datele introduse se vor transmite direct în sistemul national al Inspecției Muncii”, scrie Violeta Alexandru pe Facebook.
O birocrație care descuraja raportarea zilierilor
Ministrul Muncii a explicat că birocrația descuraja raportarea zilierilor și spune că le pregătește acestora o măsură de sprijin.
„Modernizăm un domeniu în care există o mare mobilitate a forței de muncă și în care vreau să le fie cât mai ușor angajatorilor să înregistreze zilierii. Fără hârtii și registre, fotocopii peste fotocopii care se predau, până acum, Inspectoratelor Teritoriale de Muncă. O birocrație care descuraja raportarea zilierilor, persoane cărora le pregătim, de altfel, o măsură de sprijin pentru că dorim ca activitatea lor să fie respectată, să se bucure de drepturi.
Facem din Ministerul Muncii o instituție modernă. Ceea ce nu s-a întâmplat de zeci de ani se întâmplă în câteva luni de conducere liberala”, a conchis aceeasta.
Sursă foto: INQUAM/Octav Ganea