Niciodată în istoria televiziunii nu a existat un conţinut mai bogat şi nici o mai mare dorinţă a consumatorilor de noi şi noi programe. Numai că „epoca de aur” pare pe sfârşit, odată cu apariţia în această piaţă de acum clasică a unor actori importanţi, dispuşi să nu respecte normele şi tradiţiile. Iar temerile televiziunilor au ieşit în evidenţă la MIPCOM, cel mai mare eveniment dedicat programelor audio-vizuale. Toate reţelele TV se plâng că giganţii internetului le suflă în ceafă. Iar două nume au ieşit în evidenţă – Amazon şi Netflix.

Netflix, platforma cu conţinut video la comandă, recent premiată pentru serialul propriu „House of Cards”, şi Amazon au început să producă opere proprii pe care le difuzează online, concurând şi încurcând televiziunile clasice. Acestea din urmă, slăbite de criza care a redus puternic veniturile din publicitate, ar vrea să plătească din ce în ce mai puţin pentru programe.

Modernizare din disperare

Aşa că în faţa avântului luat de programele online, anumiţi producători clasici încearcă să se re-poziţioneze de urgenţă. De exemplu, FreemantleMedia, numărul unu în Europa, tocmai a cumpărat un sfert din Divimove, firmă germană care compilează şi transmite canale de pe YouTube.  Doar că giganţii conţinutului online nu stau cu mâinile în sân. Amazon anunţă că pregăteşte nu mai puţin de 30 de seriale, care au la bază câteva din cele 5.000 de scenarii trimise de internauţi.

Primele producţii sunt anunţate chiar în acestă toamnă – un serial de comedie cu teme politice şi un altul despre tocilarii şi americanii ciudaţi care trăiesc în Silicon Valley. SURSA: RFI