Comisia Europeană va prezenta în această săptămână un plan ambițios de reducere a emisiilor, care va afecta toate sferele economiei, va aduce modificări ale stilului de viață și standarde mai stricte pentru industrii.
Noul obiectiv climatic pentru 2030 va obliga producătorii auto europeni să adopte standarde mai stricte privind poluarea, cu noi reguli care ar putea trimite motoarele cu combustie în muzeele de științe.
Energie din ce în ce mai curată
Energia va deveni din ce în ce mai curată, în urma unor investiții suplimentare de 350 miliarde de euro pe an destinate producției și infrastructurii.
Iar pentru a ajuta la reducerea gazelor cu efect de seră în agricultură, europenii vor fi încurajați să mănânce mai puțină carne.
Dacă va fi aprobat, noul obiectiv de reducere a emisiilor în blocul comunitar cu 55% față de nivelurile din 1990 va necesita clădirile să devină mai eficiente din punct de vedere energetic, potrivit unui proiect al Comisiei Europene, consultat de Bloomberg News, anunță stirileprotv.ro.
Obiectivul 2030
Costul poluării pentru companii, care se apropie deja de maximele record, va crește, pe măsură ce piața carbonului din UE se consolidează.
Obiectivul existent pentru 2030, adoptat în urmă cu doar șase ani, prevede o reducere a emisiilor cu 40%.
Atingerea unui obiectiv de reducere a emisiilor cu 55% va fi o provocare semnificativă pentru investițiile în sectoarele industriei, serviciilor, transporturilor și energiei din UE”, scrie în documentul Comisiei Europene.
”Cu toate acestea, randamentul investițiilor de la îndeplinirea acestei provocări reprezintă nu mai puțin de abilitatea ca afacerile UE să fie competitive iar cetățenii noștri să prospere”, mai precizează CE.
Reducere a emisiilor cu 55%
Principalele schimbări în noul obiectiv de reducere a emisiilor cu 55%:
– Mașinile cu motor cu combustie vor trebui înlocuite treptat de vehiculele cu zero emisii; până în iunie 2021, UE va propune standarde mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon pentru autoturisme și autoutilitare, care vor trebui îndeplinite până în 2030;
– Analiza Comisiei pentru 2030 estimează o „scăderea cu aproximativ 50% a emisiilor de CO2 per kilometru pentru autoturisme, în comparație cu obiectivele stabilite pentru 2021”;
– Ponderea energiei regenerabile în transporturi trebuie să crească la aproximativ 24% până în 2030, comparativ cu 7% în 2015;
– Hidrogenul curat va fi crucial în transportul de mare tonaj
Companiile aeriene și navele vor trebui să folosească mai mult combustibili care au puține emisii de dioxid de carbon.
Criterii noi pentru biomasă
-UE va încuraja schimbări în alegerile de consum. Diminuarea accentuată a consumului de produse de la animale ar putea reduce emisiile cu mai mult de 30 de milioane de tone până în 2030;
-Pentru a stimula tăierile de emisii, UE ar putea lansa o inițiativă agricolă pe bază de certificate de carbon.
– Proporția producției de energie regenerabilă va trebui cel puțin să se dubleze până în 2030, la aproximativ 65%;
– Un rol mai mare pentru hidrogenul regenerabil în unele procese industriale;
– Criteriile de sustenabilitate pentru biomasă vor fi întărite. Folosirea copacilor întregi și culturilor de alimente pentru energie – produse în UE sau importate – ar trebui diminuată;
– Amestecul de energie va fi mai verde: consumul de cărbune va scădea cu mai mult de 70% din 2015, petrol cu 30% și gaz cu 25%;
– Proporția de energie regenerabilă s-ar putea ridica la 38,5% din consum;
– Scutirile de taxe pentru combustibili fosili ar putea dispărea.