Se prognozează că mașinile electrice vor reprezenta doar 62% din vânzări până în 2050, potrivit Inverse.
În cadrul reuniunii anuale a acționarilor Tesla, Musk a explicat că „flota de vehicule este ceea ce contează” atunci când vine vorba de transportul electric. Dar, chiar dacă experții cred că vehiculele electrice ar putea atinge același preț ca al mașinilor tradiționale spre mijlocul deceniului, va fi nevoie de câteva decenii pentru ca toate mașinile să fie înlocuite de cele electrice.
Întrebat când nu va mai avea nevoie Tesla de activități de minare a materiilor prime necesare bateriilor și când vor putea fi reciclate bateriile, Musk a răspuns că „va dura ceva timp pentru că trebuie să ne extindem flota”.
Anul trecut, în octombrie, Musk a susținut că obiectivul său este să producă 20 de milioane de mașini pe an, până în 2030. Aceasta ar echivala cu un procent din flota globală.
”E greu de spus dacă vom putea schimba într-adevăr lumea dacă nu schimbăm un procent mare din vehiculele globale cu combustibili fosili”, a afirmat Musk.
Unul dintre marile obstacole în calea trecerii la un vehicul electric rămâne costul
Conform BBC, în 2020, vânzările de mașini electrice au reprezentat doar 5% din totalul vânzărilor de mașini. Deși pare puțin, trebuie remarcat că este vorba de o creștere de 43% față de anul 2019.
UBS anticipează că mașinile electrice vor reprezenta 20% din vânzările de mașini noi în 2025, 40% în 2030 și aproape 100% în 2040.
Pentru a ajunge la o electrificare de 95% până în anul 2050, IHS Markit susține că vânzările de mașini noi ar trebui să se schimbe complet, devenind preponderent electrice până în 2035.
Dacă acest lucru se va întâmpla rămâne de văzut. Marea Britanie a anunțat în noiembrie 2020 o interdicție pentru mașinile și camionetele pe benzină și motorină până în 2030. California a anunțat, de asemenea, că intenționează să interzică vânzarea de mașini pe benzină până în 2035.
Președintele Joe Biden, care își propune vânzări de vehicule electrice cu 50% până în 2030, s-a confruntat cu apeluri pentru a merge mai departe și să anunțe o interdicție pe termen lung.
„Mi-ar plăcea să văd că președintele Biden își propune ca 60 la sută din vânzări să fie mașini electrice până în 2030. Nu putem aștepta mai mult, am rămas fără timp cu schimbările climatice și avem nevoie ca companiile auto să înceapă să facă această transformare acum.”, a declarat pentru The Guardian Margo Oge, fost director de transport al calității aerului la Agenția pentru Protecția Mediului.