Liderul deputaţilor PNL, Florin Roman, anunţă că luni vor fi demarate procedurile de revocare din funcţie a Avocatului Poporului, Renate Weber.
„Luni vom demara procedurile de revocare din funcţie a doamnei Renate Weber, care s-a transformat în apărătorul pensiilor nesimţite! Avocatul Poporului şi-a depăşit atribuţiile constituţionale iniţiind un demers împotriva… poporului român, care doreşte tăierea pensiilor speciale şi respectarea principiului contributivităţii.
A invoca neconstituţionalitatea legii pe motiv de discriminare înseamnă cinism, în condiţiile în care 5 milioane de români primesc pensie după contribuţie. Renate Weber este apărătorul pensiilor speciale nesimţite, cum este cazul fostului comandant al Penitenciarului Colibaşi, care încasează o pensie specială de 75.000 lei. Probabil omul mănâncă cu 10 guri…”, a scris Florin Roman, sâmbătă, pe Facebook.
Premierul Orban vorbea şi el, vineri despre demiterea lui Renate Weber, „care nu se comportă ca Avocat al Poporului”
Premierul Ludovic Orban afirma, vineri, că le va solicita parlamentarilor liberali să investigheze posibilitatea de o demite pe Renate Weber din funcţia de Avocat al Poporului.
„Voi cere grupurilor parlamentare ale PNL să investigheze posibilitatea de a o demite pe Renate Weber, care nu se comportă ca Avocat al Poporului, pentru a numi în sfârşit un Avocat al Poporului care într-adevăr să acţioneze în conformitate cu Constituţia şi în interesul cetăţenilor români”, spunea Orban.
Curtea Constituţională a României urmează să discute pe 14 iulie sesizările Avocatului Poporului şi Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în legătură cu legea privind noul sistem de impozitare a pensiilor de serviciu, scrie Agerpres.
De ce a criticat Renate Weber impozitarea pensiilor speciale?
În sesizarea de neconstituţionalitate privind prevederile Legii pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, Avocatul Poporului menționează că reglementarea unor sarcini fiscale pentru anumite categorii de contribuabili încalcă principiul fiscalităţii egale.
„Legea pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (…) este neconstituţională prin raportare la art. 16 alin (1) şi art. 56 alin (2) din Legea fundamentală, întrucât prin reglementarea unor sarcini fiscale doar în sarcina unor anumite categorii de contribuabili (…) încalcă principiul fiscalităţii egale şi principiul aplicării juste a sarcinii fiscale (principiul echităţii)”, prevede sesizarea către CCR.
Din examinarea termenilor de la art. 2, alin. 1, pct. 29, respectiv pct. 40 din Legea nr. 500 din 11 iulie 2002 privind finanţele publice, AP a observat că impozitul este definit ca fiind „prelevarea obligatorie, fără contraprestaţie şi nerambursabilă efectuată de către administraţia publică pentru satisfacerea necesităţilor de interes general”, în timp ce taxa reprezintă „suma plătită de o persoană fizică, de regulă, pentru serviciile prestate acesteia de către un agent economic, o instituţie publică sau un serviciu public”.