Lis este tratat cu maxima atentie
Edilii bucuresteni au dovedit ca nici in acest an n-au priceput ca iarna nu-i ca vara. Operatiunile de deszapezire au fost intarziate cateva zile, fapt ce l-a determinat pe prefectul de Bucuresti sa-i amendeze pe primarul sectorului 1, George Padure, pe Viorel Lis, primar general, ca si pe altii ce erau responsabili cu aceasta actiune, cu cate 5 milioane de lei. Ca urmare a acestei sanctiuni, primarul general si-a luat rolul in serios. Inceputul a fost facut cu trotuarul din fata propriei locuinte, unde pe un ger de minus 10 grade, trudeau sase-sapte salariati de la domeniul public la activitatea deszapezire. Din pacate, restul bucurestenilor ce nu au calitatea de primar au fost privati de rezultatele acestei actiuni, lucrarea limitandu-se strict la portiunea din fata curtii primarului general. Probabil ca s-a dorit a fi numai un exemplu de cum trebuie dat cu lopata, pentru restul contribuabililor din Capitala.

Proprietarii de cai de rasa asalteaza UDMR
Majoritatea proprietarilor particulari de cai de rasa acuza UDMR ca nu reactioneaza in fata jafului care se face la Societatea Nationala Cai de Rasa (SNCR), aflata sub administrarea acestui partid din 1998. Se invoca faptul „ca reprezentantii Ministerului Agriculturii si Alimentatei din fostul Consiliul de Administratie al SNCR vor cu orice pret ca anumite persoane agreate de ei sa puna mana pe unele unitati aflate in patrimoniul societatii Cai de Rasa”. La mijlocul lunii ianuarie, o buna parte din activele SNCR au fost scoase la vanzare. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei a inceput de luni sa vanda caiete de sarcini in vederea privatizarii Hipodromului Ploiesti, unor herghelii si depozite de armasari din patrimoniul SNCR.

O taraba de milioane de dolari
Intrebat cum a castigat licitatia pentru taraba de tigari pe care o stapaneste in piata Aviatorilor, tarabagiul ne-a explicat plin de zel ca, de fapt, taraba pentru care s-a batut la licitatie e una de la Romarta, insa a pierdut-o. Cum a castigat-o pe cea din Aviatorilor nu conteaza… bani sa iasa. Cat despre cea de la Romarta, spune ca a iesit din licitatie cand pretul acesteia ajunsese pe la 30 de milioane de… dolari. Probabil, atunci a stat pe ganduri si tarabagiul nostru a hotarat ca e mult mai rentabil sa cumpere un hotel cu banii astia. Ca la Romarta se fac vanzari zilnice de maximum 14 milioane pe zi tot el ne spune. Calculand, noi am tras concluzia ca intr-un an nu se pot scoate din vanzari mai mult de 300.000 de dolari. Chiar si fara sa plateasca taxele la stat, fericitul castigator al tarabei de la Romarta tot va trebui sa scoata cateva zeci de milioane de dolari din buzunar pentru a achita taraba. Ca e leu, ca e dolar ce mai conteaza… bani sa iasa.

Guvernul nu vede solutia cea mai simpla in Valea Jiului
In timp ce pentru primii mineri disponibilizati in Valea Jiului a expirat termenul legal pana la care puteau beneficia de alocatii de sprijin, ramand fara nici o sursa de venit, in masivul Parang numarul vilelor este in continua crestere. La altitudinea de peste 1.800 metri, dificultatiile cu care se confrunta fostii mineri sunt imposibil de receptat. Ajuns pe partia de schi, singurele indicii dupa care recunosti faptul ca te afli intr-o zona defavorizata sunt preturile de trei-patru ori mai mici decat pe Valea Prahovei. Aici o urcare cu telescaunul costa 10.000 lei, teleschiul numai 2.500 lei, iar pensiunea completa pentru o zi intr-un hotel echivalent cu unul de 3 stele din Sinaia se ridica la 160.000 lei. Promisiunile guvernantilor privind incurajarea turismului in aceasta zona excelenta pentru practicarea sporturilor de iarna n-au fost nici pana in prezent onorate, partiile de schi fiind lipsite de utilajele specifice pentru intretinere.

La Ciulnita dispar mecanici de locomotiva
Un grup compact de cetateni se agita de zor, marti, 11 ianuarie, in gara Ciulnita. „Unde-i dom’le trenu’ ala? Ce-ati facut cu personalul de Calarasi?”, il intrebau oamenii pe un ceferist naucit de insistentele calatorilor. intr-un tarziu vine si raspunsul: „Trenul de Calarasi nu mai e, ca n-avem mecanic. N-a venit si nu stim unde e. Nu, cursa nu mai pleaca, duceti-va cu RATA. Daca va grabiti o mai prindeti”. Inutil sa mentionam ca patitii mai asteapta si astazi scuzele de rigoare din partea CFR. Banii platiti aiurea pe biletele pentru cursa Ciulnita-Calarasi nu i-a asteptat nimeni.