Saatchi&Saatchi face imaginea presedintelui
Presedintele Emil Constantinescu a intrat in campanie electorala inca de la jumatatea anului trecut. Pentru a-si cosmetiza imaginea, destul de sifonata in ultima vreme, Constantinescu a apelat la serviciile unei firme de advertising, si anume Saatchi &Saatchi. Schimbarea ramelor de ochelari si cateva costume din garderoba au fost printre primele sfaturi ce i-au fost date presedintelui. Sfatuitorul de taina, pe probleme de imagine, al numarului unu in stat este Corina Vintan, director PR la Saatchi&Saatchi.

Prime cu ghinion
Al treisprezecelea salariu este unul cu ghinion pentru bugetari. Dupa ce, in sfarsit, Guvernul a catadicsit sa deblocheze de la buget fondurile necesare pentru acest bonus, bugetarii s-au trezit, dupa sarbatori, ca tot nu intra in posesia mult asteptatelor prime. Foarte multe institutii de stat nu au ridicat banii de la banca deoarece nu au stiut ce sume trebuie sa ceara. Ministerul Finantelor a uitat sa le trimita instructiuni cu privire la impozitul care se aplica sumei: dupa vechiul sistem de calcul sau dupa noua impozitare globala.

Cutremurul mai lanseaza o publicatie pe piata
Panica generata de previziunile alarmiste lansate de un anume Vergil Hancu, autointitulat profesor de seismologie al unei universitati americane, a fost speculata rapid de un mare numar de intreprinzatori. Prin statiile de metrou bucurestene, revista Seismul a devenit peste noapte un best seller, tirajul epuizandu-se intr-un ritm record. Cum aceasta afacere s-a dovedit a fi profitabila, asteptam cu interes urmatoarele numere ale revistei, precum si altele asemanatoare: Inundatia, Uraganul sau Vulcanul. Iata ca oracolul din Buzau a umplut nu numai buzunarele companiilor de asigurari, ci si pe ale editorilor isteti, ce au stiut sa se orienteze in functie de cerintele pietei.

Oamenii de afaceri isi exerseaza talentele ziaristice
Conferinta de presa a presedintelui Comisiei Europene, Romano Prodi, s-a incheiat intr-o nota de veselie generala. La anuntul organizatorilor „ultima intrebare”, cel care a profitat nu a fost vreun reprezentant al presei, ci un italian „pursange”, venit cu afaceri in Romania, care a dorit sa fie asigurat de catre conationalul sau Romano Prodi, cum ca investitorii straini vor avea o soarta mai buna in viitorul apropiat. Italianul s-a adresat lui Prodi in limba materna, iar protestele unora dintre ziaristi au fost inlaturate cu gratie latina si cu zambetul pe buze de catre insusi presedintele Comisiei Europene, care a spus ca „limba italiana o inteleg toti”. Diplomatul european a transmis apoi investitorilor straini ca „investitiile in Romania vor fi la fel de sigure ca-n orice alta parte a Europei”.

Jocurile de Bingo leaga amicitii intre rivali
Concurenta intre cele trei firme care organizeaza jocuri de bingo televizate este deosebit de puternica. Nu de putine ori, prezentatorii si-au ironizat rivalii in direct, mai mult sau mai putin voalat. Cu vanzatorii volanti de cartoane, situatia este insa cu totul alta. In locurile cu vad comercial stau grupati vanzatori de la toate cele trei firme de Bingo, intr-o armonie totala. „Nu luati un carton si la TVR ?”, isi intreaba vanzatorul de la Tele Eurobingo Show clientul care tocmai a cumparat de la el. Foarfeca pentru taiat cupoanele circula fara probleme intre toti cei trei „rivali”, iar cand unul lipseste, ceilalti il inlocuiesc si vand cartoanele acestuia.
Daca in zona isi face insa aparitia un vanzator al aceleiasi firme, este luat rapid la goana de catre colegul lui, care a ocupat primul locul respectiv.    

Intermediarii de la Registrul auto raman someri
In fata atelierelor service care efectuau reviziile anuale pentru Registrul Auto Roman misunau diversi indivizi care ofereau automobilistilor siguranta unui rezultat pozitiv al reviziei. Pentru acest serviciu, „intreprinzatorii” solicitau sume intre 100.000 de lei si 100 USD, pentru „a-i imbuna” pe mecanicii care testau masina. Multi dintre cei care stiau ca autoturismele lor nu sunt in regula, plateau. Doar cativa dintre intermediari dadeau, intr-adevar mita mecanicilor, ceilalti faceau o afacere fara nici un fel de risc sau cheltuiala. Intrau cu masina in service fara sa mituiasca pe nimeni; daca luau RAR-ul, totul era OK si pastrau banii. Daca masina era respinsa, inapoiau banii proprietarului motivand ca „de data asta nu s-a putut”. Afacerea a fost insa stopata, la revizie fiind acum obligatoriu sa se prezinte, personal, proprietarul masinii.