Cristoiu si-a realizat visul
Ion Cristoiu nu este prea indurerat de despartirea de Cotidianul. Conform contractului incheiat cu actionarii englezi ai ziarului, Cristoiu, urma sa primeasca un salariu fix de circa 1.000 dolari si bonusuri lunare pentru atingerea unor niveluri de tiraj dinainte stabilite. Daca ar fi atins respectivele cote de tiraj, ar fi castigat multe zeci de mii de dolari anual. Dar respectivele tiraje nu au fost atinse niciodata. In urma cu un an, directorul Cotidianului si-a exprimat nemultumirea in legatura cu banii castigati: „Trebuie sa tin un ziar si sa scriu in fiecare zi un editorial si iau niste bani pentru care pot sa ma duc beat la Prima si sa aduc patru gunoieri sa fac un talk-show pe saptamana.
Cristoiu era insa cu mainile legate de contractul care stipula ca intreruperea unilaterala a acestuia ar produce societatii daune pe care ar fi trebuit sa le plateasca din buzunar. Unica sansa de a scapa din „capcana financiara in care a intrat singur ar fi fost o intelegere amiabila cu actionarii, ceea ce s-a si realizat spre bucuria directorului.
Pensionarii au pierdut un ziar
Multi ani, Jurnalul National a fost un ziar tocmai bun pentru varsta a treia. Conceptul „pret mic si litera mare” a fost abandonat la sfarsitul anului 1998. In noua formula editoriala, cotidianul si-a pierdut mare parte din vechii cititori. In prezent, Jurnalul National este citit, conform unui sondaj AUDIMAS/IMAS, in proportie de 78%, de persoane sub 54 de ani, situandu-se pe locul al doilea (dupa Evenimentul zilei) in clasamentul cotidianelor preferate de cititorii sub aceasta varsta.
Hartile metroului nu sunt actualizate
De curand, dupa modelul Occidentului (parizian, londonez etc.), Regia Autonoma a Metroului Metrorex a luat interesanta initiativa de a planta la fiecare statie de metrou (aproape!) o harta la iesire. Pacatul cel mare este ca, la majoritatea zonelor, mai ales cele periferice (in continua miscare si prefacere), hartile sunt vechi sau foarte vechi, in timp ce configuratia locurilor, a strazilor s-a modificat simtitor. Astfel ca, uneori, daca vrei sa gasesti o strada mai noua sau cu nume schimbat, risti sa te ratacesti sau sa nu ajungi nicaieri – in caz ca te iei dupa pardalnicele de harti.
Cabina Pro TV are audienta la cersetori
Ultima strategie pe care unii cersetori, mai spalati, ai metroului bucurestean o folosesc pentru a atrage mila calatorilor consta in invocarea Cabinei Pro TV. „Sunt o mama bolnava cu cinci copii si cu o pensie de 185.000 lei. Vin de la Cabina Pro TV, dar nimeni de-acolo nu ne-a ascultat si nu ne-a bagat in seama…”, plange o femeie sarmana. Nu cunoastem succesul acestei retete, dar este demn de remarcat patetismul care insoteste astfel de martusiri, de parca aceasta cabina ar fi ultima lor speranta spulberata.
Restructurarea a inceput pe mosia lui Adrian Sarbu
Numerosi angajati ai publicatiilor Pro TV Magazin, Acasa TV Magazin, Informatia, apartinand trustului de presa Media Pro, au fost concediati saptamana trecuta. De asemenea, se pare ca revista Pro Sport Magazin a fost suspendata. Explicatia acestor reduceri de personal poate consta in faptul ca ori schemele redactionale erau prea incarcate, ori trustul lui Adrian Sarbu trece printr-o jena financiara.
Hitler la Deva
La Deva, chiar in buricul targului, in apropierea Strazii Victoriei si a Companiei Minvest, se afla un barulet denumit „Expo MAG SRL. La o prima vedere, nimic neobisnuit. Insa, la o a doua vedere, consumatorul poate vizita o expozitie inedita de caricaturi si asa-zise poante. Ceea ce este surprinzator, este etalarea unei placi din lemn, care infatiseaza un soldat mustacios gravid. Langa imagine, se afla si un text: „Aveti grija tigani! Mama lui Hitler e gravida!. Deasupra insa se afla un fel de afis intitulat „Lista cu persoane care ma determina sa sparg ceva. Pe langa nume ca Angela, Nuti, Tavi sau Danut, se afla si cel al lui Hitller (cu doi „l).
La Cugir,
Dupa ce, datorita traditiei sale, uzina din Cugir era cunoscuta ca mare fabricant de arme si munitie (vorba bancului, cu orice bicicleta demontata tot mitraliera sau tanc iese, cand e pusa la loc!), de curand, firma cu pricina s-a lansat pe piata masinilor de spalat. Noul model lansat pe piata romaneasca este masina automata Diamant 551T. Pentru promovarea ei, SC Cugir a lucrat deja, impreuna cu agentia General Pro Media (GPM), la un spot publicitar de 20 secunde, care va fi „pus pe sticla la Antena 1, TVR, Acasa si PRO TV.