De aceasta data, audienta a fost de 14,1%. Vantu se poate consola insa (daca asta inseamna consolare) ca ratingul prezentei sale a fost mai mare decat al celor trei sefi de gazete, Cristian Tudor Popescu, Petre Mihai Bacanu, Cornel Nistorescu, care „l-au facut zdrente” in a doua parte a emisiunii. Prezenta acestora a inregistrat un rating de 12,9%. Probabil ca multi telespectatori „feneisti” s-au culcat dupa ce l-au vazut pe Vantu, conform celebrului indemn: „Dormi linistit, FNI vegheaza pentru tine”.

„Te spun la presa” – comedie in doua acte
Actul I: sambata, 12 ianuarie, ora 19:08. Pe adresa redactiei Capital, primim un mail din partea unui domn suparat foc pe compania Hewlett-Packard. Omul reclama faptul ca laptopul HP Omnibook XE3, model F3877W GC, pe care si-l cumparase cu ocazia unei promotii de Sarbatori, avea un acumulator cu o autonomie mai mica de 2 ore si jumatate, in loc de 3-4 ore, cat se specifica in site-ul de prezentare al companiei. Constatand o asemenea „manareala”, clientul s-a simtit prostit, inselat si i-au venit brusc in minte cuvinte precum „proces”, „daune morale”, „despagubiri de 100 milioane de lei”. Nu doar in minte, ci si in scris.
Actul II: luni, 14 ianuarie, ora 18:20 (la ceva timp dupa ce pagubitul trimisese si celor de la HP mail-ul remis redactiei, in vederea publicarii unui articol). Suntem anuntati ca HP a remediat „problema de comunicare” privind caracteristicile produsului, acceptand sa inlocuiasca acumulatorul buclucas. In consecinta, omul isi retrage cuvintele si ne cere sa consideram textul anterior, „HP considera Romania o tara de bosimani”, drept „depasit”. Indraznim un singur comentariu: e buna la ceva si presa asta!

Licitatie internationala pentru duty-free
de la Otopeni
Aeroportul International Otopeni a ramas fara magazine duty-free. Orice calator care trece prin zona poate observa ca aceste magazine sunt goale. De ce? Raspunsul este simplu. De la inceputul acestei luni, contractul de concesiune detinut de compania EDF Asro SRL a expirat. Evident, magazinele vor fi aprovizionate cu marfa de o noua firma, care va obtine concesionarea lor. Cel mai logic ar fi ca aceasta firma sa fie aleasa, absolut transparent, printr-o licitatie internationala. Cu atat mai mult cu cat exista firme internationale care si-au aratat interesul de a participa la licitatie. Surse apropiate de ministrul transporturilor afirma ca noua firma va fi aleasa prontr-o licitatie internationala. Intrebarea este: cand va avea loc aceasta licitatie? Oricum, este important ca licitatia sa ofere firmelor internationale posibilitatea de a participa si sa respecte Ordonanta nr. 60/2001 privind achizitiile publice.

Publicitate si carnati
Doua intamplari din lumea publicitatii. Prima: Pregatind licitatia pentru campaniile publicitare din acest an, oamenii de la Cosmorom au trimis invitatii de participare la licitatie mai multor agentii de publicitate. O invitatie a fost pregatita si pentru agentia de publicitate Tempo Advertising. Amuzant este faptul ca cei care pregateau licitatia nu stiau (sau uitasera) ca Tempo lucreaza de o buna bucata de vreme pentru Dialog, concurentul lui Cosmorom. O agentie de publicitate nu poate lucra pentru doi clienti din aceeasi piata, pentru ca se creeaza un conflict de interese. C-asa-i in… tenis.
A doua: O agentie de publicitate (mare) a fost invitata de un producator local de produse din carne pentru a-i realiza o campanie de promovare. Agentia, fireste, a plecat ca din pusca la client. Numai ca, spre marea surpriza a celor de la agentie, clientul le-a propus sa plateasca serviciile agentiei in natura, adica in salam, carnati si toba. Agentia a declinat oferta, foarte jignita. Nu vom dezvalui numele clientului, ca sa nu-l descurajam sa investeasca pe viitor in campanii de publicitate. De asemenea, nu vom dezvalui nici numele agentiei, asta ca vocile rautacioase din industria publicitatii sa nu-i porecleasca carnatari pe cei de la agentie.