Gaura cheii

Atat la Craiova, cat si la Piatra Neamt, au fost aduse autobuze pe doua nivele, cel de al doilea nivel fiind decarosat. Foarte asemanatoare cu autobuzele britanice, acestea asigura un minim de confort atat pentru cei care nu suporta caldura si mirosurile din mijloacele de transport inchise, cat si pentru cei care nu suporta curentul existent intr-un automobil complet deschis. Pentru perioada de iarna, aceleasi autobuze pot fi inchise ermetic pe ambele nivele, cu prelata sau folie de PVC. Trenul

Atat la Craiova, cat si la Piatra Neamt, au fost aduse autobuze pe doua nivele, cel de al doilea nivel fiind decarosat. Foarte asemanatoare cu autobuzele britanice, acestea asigura un minim de confort atat pentru cei care nu suporta caldura si mirosurile din mijloacele de transport inchise, cat si pentru cei care nu suporta curentul existent intr-un automobil complet deschis. Pentru perioada de iarna, aceleasi autobuze pot fi inchise ermetic pe ambele nivele, cu prelata sau folie de PVC.

Trenul virtual de Constanta de la ora 2.01
Ce poate face intr-o dupa-amiaza un om toropit de caldura, care se gandeste la week-end, incepand de miercuri dimineata? Normal, se gandeste sa plece la mare. Insa pentru asta este nevoie de un tren. Acum exista Internet, iar SNCFR si-a facut un site unde gasesti si mersul trenurilor. Gasesti un tren la ora 2.01. E tocmai bun, pentru ca mai ai timp sa iti faci bagajele, ajungi la mare dimineata si astfel mai castigi o zi. Speri ca trenul va fi gol si ca, eventual, are aer conditionat. Ajungi in gara pe la ora 1.30 si intri la casa de bilete. Un bodyguard dragut te roaga sa „circuli”. Nu mai este nici un tren. „Dar eu am un tren pana la Constanta la ora 2.01”, spui incercand sa nu omiti nici un amanunt. „Gresit”, vine din fata raspunsul sincer, de bodyguard. „Trenul acela merge incepand cu 15.06, iar astazi este 14.06”, continua acesta. Te revolti, este cald, ai pierdut o noapte, trebuie sa te duci acasa si sa te prefaci ca mai dormi cateva ore pana dimineata. Te intorci spre bodyguard incercand sa-i explici ca exista un site al SNCFR unde scrie ca acest tren exista, pentru ca daca nu ar exista nu ar trebui sa fie trecut acolo sau macar sa scrie in dreptul lui ca nu circula decat din data de „cinspezerosase”…

O noua bere cu producator necunoscut
Recent, piata romaneasca a berii a cunoscut lansarea unei noi marci. Aramia este prima bere aramie din Romania. Nu discutam calitatea noului produs. Ceea ce ne-a atras atentia este ca producatorul Aramia este necunoscut. Faptul ca pe panourile publicitare nu apare acest nume este de inteles (la urma urmei, o campanie nu trebuie sa promoveze neaparat producatorul, ci marca). Mai ciudat este ca numele si adresa producatorului nu apar nici pe eticheta sticlei. Fapt care, orice s-ar spune, intra in contradictie chiar cu reglementarile privind protectia consumatorului. Singurele informatii care exista pe eticheta, in afara de cele cu iz publicitar, sunt legate de distribuitor. Dar distribuitorul nu raspunde pentru eventualele probleme care apar cu produsul respectiv. Daca un consumator are probleme dupa ce bea o bere Aramia, el trebuie sa stie mai mult decat adresa si numarul de telefon al distribuitorului, si anume producatorul.

Reclama la Portul Constanta, penibila si inutila!
In ultimele zile, la Prima TV, am vazut un ciudat spot publicitar pentru Portul Constanta. Spunem ca este ciudat pentru ca nu stim si nici nu putem intui carui public telespectator i se adreseaza. Mai mult, este o productie facuta parca „pe coltul mesei”, in stil amatoristic: imaginile par a fi filmate de un docher aflat in somaj tehnic, montajul este plesnit la repezeala, iar sloganurile ne aduc aminte de promovarea „realizarilor marete din Cantarea Romanei”. Autorii acestei productii parca sunt din aceeasi familie spirituala cu cei care au facut candva reclama: „Nici o masa fara peste!” Este greu de inteles justificarea sau temeiul acestei campanii. Poate doar ca Administratia Porturilor Maritime Constanta are ambitia de a-si face o imagine precum o mare companie multinationala. Cu precizarea ca Administratia Porturilor nu are nimic de comunicat potentialilor consumatori.