Cu alte cuvinte, partenerii de afaceri nu pot afla nici o informatie recenta despre firmele care activeaza pe teritoriul judetului Bacau. si pentru ca totul sa fie si mai bine acoperit, recent a fost numit ca vicepresedinte al Camerei de Comert chiar un bacauan. Nici macar George Cojocaru, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, nu a reusit sa-i convinga pe cei de la Registrul Comertului sa se achite de o obligatie absolut legala. Explicatia acestei stari de fapt consta in incerc
Cu alte cuvinte, partenerii de afaceri nu pot afla nici o informatie recenta despre firmele care activeaza pe teritoriul judetului Bacau. si pentru ca totul sa fie si mai bine acoperit, recent a fost numit ca vicepresedinte al Camerei de Comert chiar un bacauan. Nici macar George Cojocaru, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, nu a reusit sa-i convinga pe cei de la Registrul Comertului sa se achite de o obligatie absolut legala. Explicatia acestei stari de fapt consta in incercarea de a acoperi situatia financiara si cea a actionarilor asa-numitului „grup de oameni de afaceri din Bacau”. Grup din care fac parte Corneliu Iacubov, fratii Sechelariu si, din umbra, Viorel Hrebenciuc. Metoda este aplicata pentru a ascunde cifrele de bilant pe care le inregistreaza firmele din Bacau.
CFR nu sufla nici un cuvant despre intarzierea intarzierii
Ca sa faci o calatorie cu acceleratul sau rapidul pe ruta Bucuresti – Brasov trebuie sa achiti un supliment de viteza. Asta in conditiile in care toate trenurile au mari intarzieri din cauza unor lucrari care se fac fara mare spor de viteza. Dupa luni si luni in care nu stiai cat si de ce intarzii, CFR a avut o laudabila initiativa. A tiparit si imprastiat prin gara brosuri roz „CFR lucreaza pentru siguranta si confortul Dumneavoastra”, cu scuze si informatii cu privire la intarzierile tuturor trenurilor in functie de fiecare statie. Ca sa nu se spuna ca s-au cheltuit degeaba banii pe brosuri roz, noi va spunem cum se folosesc: inmultesti cu doi intarzierea de acolo si afli cand ajungi la destinatie. De exemplu, pana la Sinaia, CFR zice ca platesti suplimentul de viteza ca sa intarzii cincizeci de minute. si intarzii o suta. A, si sa mai stiti ca nu „CFR lucreaza…”, ci o firma nemteasca, incurcata cu spor de cateva firme romanesti.
Situatie complicata la Neptun-Olimp
Dupa cum se stie, majoritatea hotelurilor din statiunea turistica Neptun-Olimp au fost privatizate in aceasta vara prin licitatie cu strigare. Actiunea a fost considerata de ministrul turismului, Dan Matei Agathon, un mare succes.
Numai ca ministrul uita sa spuna un lucru esential, acela ca in paralel cu vanzarea hotelurilor s-a derulat si un proces. Mai precis, o asociatie a micilor actionari la societatea Neptun-Olimp a contestat in instanta procesul de divizare asimetrica a companiei. Nu numai ca a contestat, dar a si castigat. Ceea ce nu inseamna altceva decat faptul ca Neptun-Olimp ar trebui sa se intoarca la vechea organizare. Bineinteles, acest lucru presupune si faptul ca vanzarea hotelurilor s-a facut ilegal si deci ar trebui reluata. Fapt care arata ca pentru navalnicul ministru al turismului, bataile de cap nu s-au incheiat.
Zile negre pentru Gheorghe Florea
Dupa ce a traversat o perioada de glorie, Gheorghe Florea, proprietarul clubului de fotbal Rocar si al catorva fabrici de produse alcoolice, traverseaza o perioada mai putin fasta. Confruntat cu o sacaitoare criza de lichiditati, Gheorghe Florea a apelat la o serie de imprumuturi. Dar nu cum ar fi normal pentru un om de afaceri care se respecta, de la o banca, ci a luat bani de la niste camatari. Cel putin asa sustin gurile rele, dar bine informate. Problemele lui Florea au aparut in urma cu doi ani. El a vandut echipa de fotbal Rocar, iar reesalonarile pe care le-a obtinut la fabricile sale nu l-au mai ajutat prea mult. Ramane de vazut daca Florea isi va mai reveni, stiind-se faptul ca un imprumut de la camatari este dificil de rambursat, in special din cauza dobanzilor impovaratoare.