La granita cu Republica Moldova, un grup de ziaristi romani a trebuit sa achite o suprataxa de 144 dolari la vama de pe peste Prut. Motivul il constituie microbuzul, care avea 12 locuri, cu trei mai mult decat cele noua acceptate pentru clasa de autoturism. Numaratoarea atenta a scaunelor i-a determinat pe vamesii moldoveni sa-l inscrie la clasa autocare, desi doar opt locuri erau ocupate, cu tot cu sofer. In plus a trebuit platit mai mult si pentru dreptul de a utiliza soselele din dreapta Prutului. Colac peste pupaza, traversarea granitei a avut loc duminica, in week-end cand taxele sunt mai mari pentru turisti. Fara a fi mare aglomeratie, statul in vama a durat mai bine de doua ore. Cand am traversat Prutul se inserase deja, asa ca, podul de flori, nu se mai vedea.
Sergiu Nicoalescu, un manipulator
Oricat de mari eforturi oratorice ar consuma senatorul Sergiu Nicolaescu pentru a convinge opinia publica de necesitatea introducerii in proiectul Legii cinematografiei a taxei de 5% din veniturile societatilor de televiziune prin cablu pentru Fondul Cinematografic, este foarte vizibila demagogia acestui demers. Acest regizor care toata viata a trait ca o „amanta intretinuta” de regimurile politice nu pierde ocazia sa planga ca un veritabil Catavencu pe umarul cinematografiei romanesti care „va muri” daca taxa nu va fi adoptata de parlamentari. Socoteala lui Nicolaescu la introducerea acestei taxe, care in realitate va conduce la cresterea fiscalitatii din piata societatilor de cablu, a fost ceva de genul: „Noi, cineastii, avem nevoie de bani. De unde am putea sa facem rost? De la cablisti, ca sunt milionari in dolari! Hai sa le punem o taxa.” Tot acest rationament, pe care oricum autorul lui „Mircea cel Mare” n-o sa-l recunoasca nici in biserica, este ambalat cu o demagogie agresiva si caraghioasa. Iata o mostra extrasa din sedinta Comisiilor de mediere: „Va rog sa ma credeti – si cu asta am incheiat – daca eu apar cu fanatism interesele cinematografiei, va intreb pe Domniile voastre, ceilalti ale cui interese apara? (…) Am deveni, pur si simplu, ucigasii filmului romanesc.”