Acestea se ridică la 100 de milioane de euro anual. „Dintr-un raport de audit financiar rezultă că aproximativ 30 milioane de euro/an, din valoarea totală a mentenanței avioanelor, sunt cheltuieli nejustificabile din cauza achiziției pieselor de schimb și componentelor la suprapreț. Pierderea acumulată în ultimii 15 ani este de aproximativ 500 milioane de euro. Nu avem personal tehnic super-calificat în departamentul întreținere linie din cadrul TAROM. Se achiziționează piese sau componente după ureche“, ne-a declarat Tiberiu Ţiclea, director general administrativ al companiei.
Conducerea cere schimbarea flotei
Aproape jumătate din flota TAROM are o vechime de peste 22 de ani, motiv pentru care Christian Heinzmann, managerul companiei, a cerut autorităţilor în repetate rânduri un plan de înnoire a aeronavelor. „Vizăm avioane cu o vechime de aproximativ trei ani, achiziționate prin leasing operațional. Avem în vederea cumpărarea de avioane în rate pentru o perioadă de aproximativ 25 de ani. Avioanele cu vechime de trei ani nu necesită un plan de mentenanță costisitor și reduce costurile cu aproximativ 30%“, ne-a precizat Heinzmann. Dacă oficialii TAROM nu schimbă flota companiei, începând din vara anului viitor, cel puțin două aeronave vor fi oprite de la zbor. „TAROM va fi nevoită să retragă de la zbor cel puțin două aeronave, respectiv modelele Airbus A310. Nu mai avem piese și nici nu se mai fabrică pentru acest tip de aeronavă. De asemenea aeronavele Boeing 737 clasic din flota TAROM ar putea fi oprite de la zbor pentru că necesită modificări pentru a fi menținute în operare“, ne-a precizat o sursă autorizată din cadrul TAROM.