‘Rabla’ este cel mai longeviv program guvernamental şi de fiecare dată am încercat că îmbunătăţim condiţiile de acordare a tichetelor. Întotdeauna suma este insuficientă. România accesează proiectul foarte repede. În prima parte a anului, când am aprobat bugetul, am alocat suma de 130 de milioane de lei pentru persoane fizice şi 20 de milioane de lei pentru persoane juridice. Ea a fost foarte repede epuizată. Sunt deja introduse pe piaţă 21.000 de maşini noi, care se produc aici, în România, şi acum s-a luat decizia să suplimentăm bugetul AFM cu o sumă de 200 de milioane de lei pentru aproximativ 30.000 de maşini. Sunt maşini noi, care într-adevăr, din toate punctele de vedere, ne asigură şi calitatea aerului şi siguranţa în circulaţie”, a spus Gavrilescu, la Antena 3.
Potrivit acesteia, săptămâna viitoare va fi aprobat bugetul AFM şi imediat va începe acordarea primelor de casare.
„Partea a doua a Programului ‘Rabla’ ar fi trebuit să înceapă dacă rectificarea era adoptată mult mai repede, începea în maxim 10 zile de la momentul în care aveam adoptat bugetul AFM. Avem o întârziere; întârzierea aceasta am putut ieri să o deblocăm, săptămâna viitoare vom aproba şi bugetul AFM şi imediat să dăm drumul la aceste prime de casare”, a precizat ea.
Graţiela Gavrilescu a subliniat că aceste prime de casare au o valoare de 6.500 de lei şi se acordă proprietarilor de maşini mai vechi de 8 ani, care vor să achiziţioneze autoturisme noi.
„Dacă o persoană fizică vrea să beneficieze de aceste tichete, va accesa programul. Este vorba despre cei care au maşini mai vechi de opt ani, au o primă de casare de 6.500 de lei şi ştiţi foarte bine că nu ai posibilitatea să te duci să cumperi dacă nu ai depus şi o astfel de maşină mai veche de 8 ani. Maşina imediat se accesează în sistemul electronic al AFM. Te duci, bineînţeles îţi casezi maşina, o dai la REMAT, după care te duci în paralel şi îţi înscrii dorinţa de achiziţionare a unei maşini la un dealer auto. Statul dă o primă de casare pentru o maşină mai veche de 8 ani, de 6.500 de lei, la care se poate adăuga o sumă de 1.000 de lei pentru o maşină care are o normă de poluare de 100 grame/CO2 şi bineînţeles pentru cele hibrid încă 1.700 de lei. În acelaşi timp, să nu uităm şi aşa numitul Program ‘Rabla Plus’ care a însemnat o primă de 10.000 de euro ecobonus pentru achiziţionarea unor maşini 100% electrice. Deja, până la ora actuală sunt introduse cereri pentru circa 500 de maşini electrice şi aproximativ diferenţa până la 1.000 de maşini hibrid şi hibrid plug-in”, a explicat şeful de la Mediu. Agerpres