Compania israeliană de dezvoltare imobiliară Gazit-Globe, acţionarul majoritar al fondului austriac de investiţii Atrium European Real Estate, proprietarul Militari Shopping Center din Bucureşti, a raportat pierderi nete de 199 mil. şekeli (circa 36,3 mil. euro) pentru trimestrul al doilea al acestui an, în ciuda unui profit net de 278 mil. şekeli (circa 50,8 mil. euro) înregistrat în primul trimestru al anului, potrivit publicaţiei israeliene Globes.
Pe parcursul anului 2008, compania a înregistrat pierderi totale de 2,88 mld. şekeli (circa 526 mil. euro), iar în trimestrul doi din 2008 a postat pierderi nete de 312 mil. şekeli (circa 57 mil. euro).
Gazit-Globe a încasat, în trimestrul doi, venituri în valoare de 1,16 mld. şekeli (circa 212 mil. euro), cu 9,3% peste suma raportată în trimestrul corespondent din 2008. Veniturile din chirii au crescut la 1,03 mld. şekeli (circa 188,2 mil. euro) în trimestrul doi al acestui an, de la nivelul de 887 mil. şekeli în perioada similară din 2008.
Gazit-Globe a preluat în 2008 compania Meinl European Land, schimbându-i ulterior numele în Atrium European Real Estate.
În România, Atrium deţine peste 51.300 de metri pătraţi de spaţii comerciale, după finalizarea extinderii centrului Militari Shopping Center, şi mai are în plan dezvoltarea unor centre comerciale la Arad, Constanţa şi Focşani, investiţii estimate la peste 330 mil. euro.
Grupul operează în mai multe state din regiune, respectiv în Cehia, Ungaria, Lituania, Estonia, Polonia, Rusia, Slovacia, Turcia, Bulgaria şi Ucraina, unde deţine peste 150 de investiţii finalizate cu o valoare de piaţă estimată de circa 1,5 miliarde de euro. În plus, Atrium deţine proiecte în curs de dezvoltare şi terenuri în valoare totală de aproape 712 milioane euro pe aceste pieţe.
SURSA: Globes (Israel)