Gealan speră să mai vândă şi în acest an termopane de 36 mil. euro, ca anul trecut

Producătorul de profile şi ferestre tip termopan Gealan România estimează pentru acest an un volum al afacerilor similar cu cel din 2009, respectiv 36,3 mil. euro, provenite după o scădere de 42% faţă de 2008, mizând pe creşterea numărului de parteneri de la 600 la 650, potrivit unui comunicat al companiei.

„Prima parte a lui 2010 a fost foarte dificilă atât pentru noi cât şi pentru piaţă, care, conform estimărilor noastre, a înregistrat o scădere cu aproximativ 40% faţă de valorile normale ale unui început de an. Cu toate acestea, ne aşteptăm să încheiem anul cu o cifră de afaceri la acelaşi nivel cu 2009, poate chiar cu o uşoară creştere“, a declarat  Aurel Vlaicu, director general al Gealan România.
În trei ani de criză, piaţa de tâmplărie termoizolantă a scăzut cu paşi repezi până la nivelul de 300 mil. euro, previzionat pentru acest an, după vârful de 1 mld. euro atins în 2007. Peste 10.000 de muncitori au rămas şomeri, dintr-un total de 40.000 de angajaţi în 2008. Reprezentanţii patronatului acestei industrii spun că în aceşti ani au falimentat doar 1.000-1.500 de producători, însă jucătorii din piaţă vorbesc despre dispariţia a 80% din cele 6.800 de firme active în perioada de glorie.
„Din păcate, piaţa de tâmplărie din PVC pentru ferestre şi uşi nu va mai cunoaşte creşterile spectaculoase, de 30%, din 2007 şi 2008. Acest lucru va permite însă o aşezare a pieţei pentru că nu vor mai apărea producători fără o strategie şi un plan de business susţinut, aşa cum se întâmpla cu trei, patru ani în urmă”, a explicat Vlaicu.

Citeşte şi Piața termopanelor s-a făcut cioburi în trei ani de criză